A vártnál lassabban ugyan, de tovább csökkent a személyi számítógépek piaca a harmadik negyedévben. Az IDC adatai alapján 68 millió pc-t értékesítettek világszerte a július–szeptemberi időszakban, ami 3,9 százalékos visszaesést jelent az egy évvel korábbihoz képest. Apró örömhír a gyártók számára, hogy a csökkenés üteme a vártnál lassabb volt, több mint 3 százalékponttal maradt el a prognózistól.
Ennek hátterében az IDC elemzése szerint a piacvezetők között tovább fokozódó verseny áll, illetve az, hogy a korábban felhalmozott raktárkészleteket nagyjából sikerült értékesíteni, így a kereskedők újra elkezdtek nagyobb mennyiségben vásárolni a gyártóktól, felkészülve a második félévre, illetve főleg a karácsony körüli időszakra. Az is megfigyelhető volt, hogy a legnagyobb piaci szereplők növelni tudták részesedésüket a kisebb gyártók rovására. A rangsort vezető három cég összesített világpiaci részesedése 58 százalék volt a harmadik negyedévben, egy évvel ezelőtt 55 százalék volt ez az arány.
A legjobban egyébként továbbra is a fejlett piacok teljesítenek. Az Egyesült Államokban például már két egymást követő negyedévben a leggyorsabb fejlődést mérték a meghatározó piacok között (a július–szeptemberi időszakban 1,7 százalékkal nőtt a pc-értékesítés éves összevetésben), míg Japánban és Kanadában gyakorlatilag stagnált a forgalom, és az EMEA (Európa, Közel-Kelet, Afrika) régióban is csak kismértékű visszaesés volt.
A gyártók rangsorának élén nem történt változás, a Lenovo adta el a legtöbb számítógépet a harmadik negyedévben is. A kínai cég 14,5 millió eszközt értékesített, ami 3,2 százalékkal maradt el az egy évvel korábbitól. A második HP viszont nagyon megközelítette riválisát, alig több mint százezer pc volt a különbség a két társaság forgalma között, igaz, az amerikai vállalat 3,3 százalékkal növelni tudta eladásait éves összevetésben. A harmadik Dell ugyanebben az időszakban 6,2 százalékkal adott el több gépet, mint egy évvel korábban. Az ötödik helyen végzett Asus is majdnem ugyanekkorát nőtt, és lassan megközelíti a negyedik számú gyártónak számító Apple-t, miután az amerikai cég személyiszámítógép-értékesítése a harmadik negyedévben 13 százalékot zuhant.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.