Az első háromnegyed évben 69 444 új személygépkocsit értékesítettek Magyarországon, ez 25 százalékkal haladja meg az egy évvel korábban méretet – derül ki a Data House friss adataiból. A csaknem hetvenezres eladásban nagy szerepe volt a szeptemberben értékesített 8229 új autónak, ez ugyanis 31 százalékkal haladja meg a 2015 szeptemberében eladott mennyiséget. A múlt hónapban és az azt megelőzőkben is a Suzuki vezette az eladási listát. A kilencedik hónapban a Ford állt a második helyen, a harmadikon pedig az Opel. Az első háromnegyed évi összesítés alapján viszont az Opel kerül a dobogó második fokára, a harmadikon a Ford végzett.
Az autókereskedőknek már csupán hétezer járművet kell eladniuk ahhoz, hogy megismételjék a tavalyi egész éves teljesítményt. A jó ideje tartó pozitív tendenciát látva, a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete (MGE) a napokban módosította is az év elején felállított prognózisát, és immár nem 80, hanem 92 ezer új autó eladásával számol. Az MGE továbbra is bízik abban, hogy folytatódik a magánvásárlók gyorsuló visszatérése a piacra, és a vállalati gépjárművek cseréje is felpörög. Noha a magánszemélyek inkább a használtautó-kínálatból válogatnak, valószínűsíthető az is, hogy a céges vásárlások egy része (különösen az egy-három járműves beszerzések) magánvásárlásnak tekinthetők, és csupán az áfa visszaigénylése miatt kerül az adott autó céges vásárlási körbe és nyílt végű, maradványértékes finanszírozásba. Az MGE szerint némi élénkülést hoz a piacra az elektromos autókra adott kormányzati támogatás, amelynek közvetlen hatása inkább a következő évtől fog jelentkezni.
A drasztikusan növekvő és az újautó-behozatal volumenét jelentősen meghaladó importált használt személyautók átlagéletkora immár meghaladja a 11 évet, hozzájárulva az autópark elöregedéséhez, a károsanyag-kibocsátás növekedéséhez, a közlekedésbiztonság romlásához. Emellett a használtautó-import a joghézagok kihasználásával az áfa elsinkófálásban is élen jár. E téren olyan állami intézkedést vár az MGE, amely nem ösztönözné az öreg használt autók behozatalát. Ennek megfelelően az MGE javasolta a kor és teljesítmény alapján számított gépjárműadó rendszerének felülvizsgálatát. Jelenleg hároméves korig az adó összege 345 forint kW-onként. Az évek múlásával ez az összeg fokozatosan csökken, és például a 12-15 éves autóknál már csak 185 forintot kell fizetni kW-ként, a 16 évnél idősebb autók után pedig csak 140 forintot. Ezt szeretné megfordítani az MGE – mondta lapunknak Erdélyi Péter, az MGE elnöke.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.