Több mint négy százalékkal drágultak a Nintendo részvényei azt követően, hogy a társaság bejelentette: bemutató videót tesz közzé legújabb játékkonzoljáról. A hír azért válthatott ki ilyen pozitív reakciót, mert a cég jelenlegi eszköze, a Wii U korántsem váltotta be a hozzá fűzött reményeket, a 2012-ben bemutatott készülékből mindössze 13 milliót adtak el a Reuters beszámolója szerint, míg elődjéből a Wii-ből 101 millió kelt el, vagyis ráfér egy komoly siker a vállalatra. Igaz, a Pokémon Go körüli nyári őrülettel már megmutatta a Nintendo, hogy alaposan fel tudják forgatni a játékpiacot. Persze az alkalmazás sikere azt is jelezte, hogy az igazi áttöréshez nem árt, ha mobileszközökben is gondolkodnak a fejlesztők. Ezt a vonalat erősítheti, hogy a tervek szerint a szintén a társasághoz tartozó Super Mario Bros márka is megkezdi majd mobilos hódítását, decemberben az iPhone-okon debütálhat a játékalkalmazás.
Míg az okostelefonok piacán nagyon nehéz megőrizniük a gyártóknak az új készülékek titkait, a Nintendónak eddig sikerült elzárnia az információkat a nyilvánosság elől, így nagyon keveset lehet tudni a vállalat új játékkonzoljáról. A szakértők egy része szerint a Wii U egy felturbózott változatáról lehet szó – ami egyébként nem lenne meglepő a riválisok által bejelentett újítások fényében. Igaz: az otthoni felhasználás mellett valószínűleg arra is figyelmet fordítottak a japán társaság fejlesztői, hogy növeljék a mobilitást is. A cég mindenesetre egy teljesen új koncepciót ígért az egyelőre NX név alatt futó eszköz kapcsán, illetve azt, hogy jövő márciusban kerülhet piacra. A lapzártánk után a japán cég közösségi médiás oldalain, valamint hivatalos weblapján bemutatott videóra a Nintendo Twitter oldalán hívták fel a figyelmet, a Super Mario egyik főszereplőjével, ami arra enged következtetni, hogy az egyik első szoftver, amely kapható lesz az új konzolra, ennek a sorozatnak egy új játéka lehet.
A világ játékkonzolpiacán jelenleg egyértelműen a PS4 az úr, a Sony májusban jelentette be, hogy már 40 milliót adtak el az eszközből. A legnagyobb riválisnak a Microsoft Xbox One tűnik, amelyből 2014 végéig 10 milliót értékesítettek, ezt követően azonban a vállalat nem hozott nyilvánosságra forgalmi adatokat, de becslések szerint tavaly több mint 8 milliót vásárolhattak belőle világszerte.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.