A rezsiköltségek emelkedéséhez vezethet a külterületi reklámpiac újraszabályozása – mondta a Világgazdaságnak Fülöp Szilvia, a Magyar Reklámszövetség (MRSZ) főtitkára. A kormányzat ugyanis a köz- és magánterületen lévő óriásplakátok kihelyezését az önkormányzatok hatáskörébe helyezné. Márpedig az outdoor reklámfelületek igen jelentős része magánterületen, társasházak falain helyezkedik el. Az új szabályozás következtében több háztartás rezsije növekedhetne a közös költséget most még csökkentő bevételi forrás megszűnése miatt.
A letisztult városkép kérdését az MRSZ is fontosnak tartja, de legalább olyan hangsúlyos a közterületi reklámtevékenység piaci, gazdasági, hirdetői és fogyasztói hatása. A közterületi reklámköltés nagysága 2015-ben meghaladta a 15 milliárd forintot, így mintegy 7,7 százalékát tette ki a teljes reklámtortának, ami 194,37 milliárd forint volt.
A reklámszövetség szerint a közterületi reklámpiacba való ilyen mértékű beavatkozás tovább fokozza az elmúlt évek váratlan intézkedései – reklámadó, bónuszszabályozás – nyomán kialakult piaci bizonytalanságot. A magyarországi reklámszakmai szereplők felajánlották, hogy 2016. november 10-ig elkészítik és a kormány rendelkezésére bocsátják azt a szakmai anyagot, amely támogatja a tervezetben meghatározott törvényalkotói törekvéseket.
Az új szabályozás tehát jelentősen átrendezné a kültéri reklámpiacot, és minden szereplőt érzékenyen érintene, Simicska Lajos érdekeltségétől kezdve a német, francia szereplőig. Legkevésbé az utcabútorokon reklámozó cégek szenvednék meg a változást.
Budapesten a 2006-ban 25 évre kötött utcabútor-szerződés alapján 713 darab utasváró – utasvárónként legfeljebb két city light méretű reklámhordozó –, illetve száz city light berendezés kihelyezését vállalta az Intermédia Kft. A szerződést jelenleg a JCDecaux Hungary Zrt. mint jogutód viszi tovább. A city lightok aktuális számát a Fővárosi Önkormányzat nem tudta pontosan megmondani a Világgazdaságnak, mert az utasvárókat és a city light berendezéseket, a tömegközlekedési igényeknek megfelelően, folyamatosan áthelyezik. A reklámhelyekről azonban minden év végén készül elszámolás, 2015-ben az utasvárókban 1008 city light berendezés, önálló city light berendezésből pedig 82 volt kint.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.