BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Úgy viszik a magyarok a Suzukit, mint a cukrot

Idén az első három negyedévben csaknem hetven ezer új személygépkocsit értékesíttetek Magyarországon – derül ki a DataHouse legújabb adataiból. A 69444 eladott autó 25 százalékkal haladja meg azt a mennyiséget, mint amennyit az előző év azonos időszakában eladtak. A csaknem hetven ezres eladásban komoly szerepe volt szerepe volt a szeptemberben értékesített 8229 új autónak, ez ugyanis 31 százalékkal haladja meg a 2015. szeptemberében eladott mennyiséget.

Szeptemberben és az év első kilenc hónapjában is a Suzuki vezette az eladási listát. A kilencedik hónapban a Ford állt a második helyen, a harmadikon pedig az Opel. az első háromnegyedévi összesítés alapján viszont az Opel kerül a dobogó második fokára, a harmadikon pedig a Ford végzett.

Az idén eddig eladott csaknem hetven ezer autó pedig már csak hétezerrel marad el a tavaly egész évben eladott mennyiségtől. A jó ideje tartó tendencia miatt a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesület (MGE) a napokban módosította is az év elején megfogalmazott prognózisát, és immár nem 80 ezer, hanem 92 ezer új autó eladásával számol. Az MGE továbbra is bízik abban, hogy folytatódik a magánvásárlók gyorsuló visszatérése és a vállalati gépjárművek cseréje is tovább erősödik. Noha a magánvásárlók inkább a használt autó kínálatból elégítik ki igényeiket, bár valószínűsíthető az is, hogy a céges vásárlások egy része (különösen az egy-három autós céges vásárlások) magán vásárlásnak tekinthető, csupán az áfa visszaigénylés miatt kerül az adott autó céges vásárlási körbe és nyílt végű - maradvány értékes – finanszírozásba – tette hozzá az MGE, amely szerint némi élénkülést hoz a piacra az elektromos autókra adott kormányzati támogatás, amelynek közvetlen hatása inkább a következő évben fog jelentkezni.

Az viszont senki érdekeit nem szolgálja, hogy a drasztikusan növekvő és az új autó import volumenét jelentősen meghaladó importált használt személyautók átlagéletkora meghaladja a 11 évet, ami az autópark öregedésének folytatódását, a károsanyag-kibocsátás növekedését, közlekedés biztonsága csökkenését okozza, miközben a használtautó-import a joghézagok kihasználásával az áfa meg nem fizetésében élen jár. E téren végre olyan állami intézkedést vár az MGE, amely nem ösztönözné az idős használt autók behozatalát. Ennek megfelelően az MGE javasolta a kW adó rendszerének felülvizsgálatát. Jelenleg az első három évben a súlyadó összege 345 forint kW-onként. Az évek múlásával ez az összeg fokozatosan csökken, és például a 12-15 éves autóknál már csak kW-ként 185 forintot kell fizetni, a 16 évnél idősebb autók után pedig 140 forintot. Ezt szeretné megfordítani az MGE – mondta lapunknak Erdélyi Péter, az MGE elnöke.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.