Idén az első három negyedévben csaknem hetven ezer új személygépkocsit értékesíttetek Magyarországon – derül ki a DataHouse legújabb adataiból. A 69444 eladott autó 25 százalékkal haladja meg azt a mennyiséget, mint amennyit az előző év azonos időszakában eladtak. A csaknem hetven ezres eladásban komoly szerepe volt szerepe volt a szeptemberben értékesített 8229 új autónak, ez ugyanis 31 százalékkal haladja meg a 2015. szeptemberében eladott mennyiséget.
Szeptemberben és az év első kilenc hónapjában is a Suzuki vezette az eladási listát. A kilencedik hónapban a Ford állt a második helyen, a harmadikon pedig az Opel. az első háromnegyedévi összesítés alapján viszont az Opel kerül a dobogó második fokára, a harmadikon pedig a Ford végzett.
Az idén eddig eladott csaknem hetven ezer autó pedig már csak hétezerrel marad el a tavaly egész évben eladott mennyiségtől. A jó ideje tartó tendencia miatt a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesület (MGE) a napokban módosította is az év elején megfogalmazott prognózisát, és immár nem 80 ezer, hanem 92 ezer új autó eladásával számol. Az MGE továbbra is bízik abban, hogy folytatódik a magánvásárlók gyorsuló visszatérése és a vállalati gépjárművek cseréje is tovább erősödik. Noha a magánvásárlók inkább a használt autó kínálatból elégítik ki igényeiket, bár valószínűsíthető az is, hogy a céges vásárlások egy része (különösen az egy-három autós céges vásárlások) magán vásárlásnak tekinthető, csupán az áfa visszaigénylés miatt kerül az adott autó céges vásárlási körbe és nyílt végű - maradvány értékes – finanszírozásba – tette hozzá az MGE, amely szerint némi élénkülést hoz a piacra az elektromos autókra adott kormányzati támogatás, amelynek közvetlen hatása inkább a következő évben fog jelentkezni.
Az viszont senki érdekeit nem szolgálja, hogy a drasztikusan növekvő és az új autó import volumenét jelentősen meghaladó importált használt személyautók átlagéletkora meghaladja a 11 évet, ami az autópark öregedésének folytatódását, a károsanyag-kibocsátás növekedését, közlekedés biztonsága csökkenését okozza, miközben a használtautó-import a joghézagok kihasználásával az áfa meg nem fizetésében élen jár. E téren végre olyan állami intézkedést vár az MGE, amely nem ösztönözné az idős használt autók behozatalát. Ennek megfelelően az MGE javasolta a kW adó rendszerének felülvizsgálatát. Jelenleg az első három évben a súlyadó összege 345 forint kW-onként. Az évek múlásával ez az összeg fokozatosan csökken, és például a 12-15 éves autóknál már csak kW-ként 185 forintot kell fizetni, a 16 évnél idősebb autók után pedig 140 forintot. Ezt szeretné megfordítani az MGE – mondta lapunknak Erdélyi Péter, az MGE elnöke.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.