BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Újra felszívták magukat az utazási irodák

Újra elérte, sőt meghaladta az utazásszervező vállalkozások összesített nettó árbevétele a válság előtti 2008 évi szintet – derül ki az OPTEN cégadatbázisából.

A 2008-as év 216 milliárd forintos forgalma után a szektor 2009-ben drámai árbevétel csökkenést volt kénytelen elkönyvelni, ahonnan évről-évre elért növekedéssel, csak a tavalyi évben sikerült újra meghaladnia a válság előtti szintet.

„Nehéz éveken van túl az utazásszervezési szektor Magyarországon” – mondja Pertics Richárd, az OPTEN céginformációs igazgatója. Az utazási irodák összárbevétele 2009-ben 175 milliárd forinttal érte el a mélypontot, ami 19,2%-os csökkenést jelent az azt megelőző évhez képest. 2010-től bár az összárbevétel lassú növekedésnek indult, de csak 2015-ben sikerült meghaladnia a 224 milliárd forintot.

Az ezzel a tevékenységgel foglalkozó cégek száma 2008-ban 1290 darab volt, amely a válság éveiben enyhén emelkedett, majd 2015-ben 1277 darabra csökkent.

"A kilábalás jeleit láthatjuk akkor is, ha csak az 1 milliárd forint fölötti árbevétellel rendelkező cégek számát vizsgáljuk. Míg 2008-ban 42 darab legalább 1 milliárd forint árbevétellel rendelkező vállalkozás működött a szektorban, addig 2009-ben és az azt követő években ez a szám lecsökkent 33 darabra és csak 2014-ben állt vissza a 2008-as értékre. 2015-ben pedig 43 darab olyan utazásszervező cég működött Magyarországon, melynek árbevétele meghaladta az 1 milliárd forintot és ezzel a szektor összárbevételének 67,4%-át adták" - írja az Opten.

„Az ágazat kedvező eredményeit a jövőben, a magyarok által kedvelt célországok politikai és biztonsági stabilitása, az utazási irodákat kikerülő internetes szolgáltatások további térhódítása és hazai bérek növekedésének üteme befolyásolhatja érdemben” – foglalta össze a jövő lehetséges kihívásait Pertics Richárd az OPTEN Kft. céginformációs vezetője.    

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.