Az idei Black Friday, azaz a Fekete Péntek új forgalmi csúcsokat hoz az Adobe Digital Insights (ADI) előrejelzése szerint. A csütörtöki hálaadást követő napon elszabadulnak az indulatok, megrohamozzák az amerikai áruházakat az akciós termékekre kiéhezett vásárlók, és most először hagynak ott 3 milliárd dollárnál többet. Ez 11,5 százalékkal haladja meg a tavalyi, amúgy sem gyenge forgalmi adatot. A jó startot erős folytatás követi, az internetes vásárlás „ünnepnapján”, a Kiber Hétfőn 9,4 százalékkal, ugyancsak jócskán 3 milliárd dollár fölé nőhet az online boltok forgalma. A nem hivatalosan a most péntekkel induló karácsonyi szezon pedig összességében 11 százalékos pluszt hozhat a tavalyihoz képest, az amerikaiak várhatóan 91,6 milliárd dollárt hagynak ezúttal a kereskedőknél.
A megoszlás ezek belül meglehetősen heterogén, a vásárlók 5 százaléka adja a teljes forgalom 35 százalékát. A „lapostévé” már a múlté, az idei szezon sztárjai az ADI közvélemény-kutatása szerint a játékok lesznek kicsiknek és nagyoknak egyaránt. Az ötös toplista élén a hétvégén bemutatott Pokémon Sun/Moon videojáték áll, őt a Barbie babák, a legók követik, majd az Oculus, valamint a PlayStation virtuálisvalóság- (VR) sisakja következik. Azaz a Nintendo, a Mattel, a Lego, a Facebook és a Sony kereskedői már előre dörzsölhetik a tenyerüket. Az Apple ősszel bemutatott iPhone-jai is a kívánságlisták élmezőnyéhez tartoznak, a legtöbben ezt szeretnék ajándékba kapni. Ebből egy darab biztosan ki is jön abból az ezer dollárból (vagy kevesebből), amit a vásárlók 78 százaléka ajándékozásra szán. Már az sem mindegy, hol veszik majd meg az ajándékokat: a Qualtrics felmérése szerint az emberek 62 százaléka ugyanis összeveti döntése előtt a hagyományos bolt és az e-áruház árajánlatát. Az is figyelemre méltó, hogy a vásárlók harmada „vakban” vásárol, azaz előtte nem olvas el semmilyen véleményt, értékelést a kinézett termékről. A vevők orientálásában a szociális médiának hatalmas szerep jut, marketingcélú felhasználása ezért alapvető fontosságúvá vált a karácsonyi szezonban.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.