Térdre kényszerítheti a japán Takatát a világméretű légzsákbotrány. A cég túl nagy erővel kirobbanó, fémdarabokat kilövő selejtes légzsákjai eddig bizonyítottan 16 ember halálát okozták, s a világ legnagyobb autóipari visszahívási akcióját kellett miattuk meghirdetni. A potenciális veszélyforrást jelentő légzsákok számát százmillióra becsülik. A Reuters úgy értesült, hogy a horribilis költségek előteremtéséhez partnert keresnek a japánok, akik azt is fontolgatják, hogy a termelésük 57 százalékát adó amerikai egységüknél csődöt jelentenek. A Nikkei tokiói gazdasági napilap hírére fel is kellett függeszteni a Takata részvények kereskedését pénteken.
A miskolci gyárral is rendelkező Takatánál egyelőre a partnerbevonáson gondolkodnak, ehhez tanácsadónak a Lazardot kérték fel. A légzsákjaikat használó autógyártókkal sem tudtak még megegyezni a felmerülő költségek viseléséről. A Takatának a legutóbbi, március végi adatok szerint 154 milliárd forintnak megfelelő szabad forrása volt, ez egy év alatt negyedével apadt. Az eddigi visszahívások költsége az autógyártók szerint 3600 milliárd forintnak felel meg, s ha ezt egy az egyben a Takatára terhelik, akkor a csőd garantált. Bírósági ítélet még nem született a felelősség és a költségek megosztásáról, a cseréket döntő részben az autógyártók finanszírozták – írja a Fortune. A Takatára még egy méretes amerikai fogyasztóvédelmi bírság is vár, nem szólva a kártérítési perek tömegéről. A versenytársak közül a svéd Autoliv és a japán Daicel mindenesetre készen áll, hogy átvegye a Takatát – persze a kötelezettségek nélkül.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.