BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Egymilliárdos forgalom óránként: ilyen volt az eMag fekete pénteke

Óránként egymilliárd forintos forgalmat bonyolított le az eMag a fekete péntek csúcsidőszakában.

A hazai kereskedők és a fogyasztók is alaposan felkészültek a múlt pénteki Black Friday akciókra, idén az eddigi beszámolók szerint inkább a webáruházakban alakult ki tolongás, igaz, a nagyobb kedvezményeket kínáló hagyományos üzletekben is a karácsony előtti napokat idéző forgalmat lehetett tapasztalni. Az ünnepi vásárlási időszak kezdetét jelző, nagy leárazásokat hozó nap az internetes kiskereskedelem valamennyi jelentős szereplőjét megmozgatta, és bár végleges forgalmi adatokat a hét végén még nem hoztak nyilvánosságra az online áruházakat üzemeltetők, valószínűleg jócskán túlszárnyalták a tavalyi bevételeket.

A Világgazdaság az eMAG központjában péntek délelőtt valós idejű adatok alapján követhette az eseményeket, és alig több mint három óra alatt mintegy hárommilliárd forint értékben vásároltak a cégtől a hazai fogyasztók. Lapunk információi szerint a webáruház teljes pénteki forgalma 5,31 milliárd forint lett, míg egy évvel korábban még csak 3,25 milliárd forintos bevételt értek el. A vállalatnál ebben az évben a tavalyihoz képest 70 százalékkal nagyobb bevételt várnak – jelezte lapunk érdeklődésére Hunyady László, az eMAG marketingmenedzsere.

A webáruház legnagyobb akciói iránt akkora volt az érdeklődés, hogy szinte a kedvezményes időszak megnyitásakor elfogyott bizonyos termékekből az árukészlet. Ezt egyébként a legnépszerűbb közösségi oldalon számos fogyasztó nehezményezte is. Az eMAG ugyanakkor közölte, hogy az akció indulásakor – vagyis péntek reggel hét óra körül – egyszerre 130 ezren voltak az online áruházban, így nem csoda, hogy az egyes termékekből rendelkezésre álló néhány száz darabos készlet gyorsan elfogyott.

Vámos György, az Országos Kereskedelmi Szövetség főtitkára az M1 szombat délelőtti műsorában beszélt arról, hogy kérdéses, hogy a Fekete Péntekre készülve a webes kereskedelemben érintettek rendesen felmérték-e az igényeket. Az MTI beszámolója szerint az OKSZ főtitkára elmondta azt is, hogy a neten vásárlóknak azt kell megérteniük, hogy amikor megnyomják a gombot, akkor más is megnyomhatja, ezért hamar elfogyhat a termék.

A szakember hozzátette, hogy a magyar kereskedelem történetében volt már olyan eset, hogy az akciós áru öt perc alatt elfogyott. Ilyenkor a fogyasztóvédelem és a Gazdasági Versenyhivatal is vizsgálódik az igényfelméréssel kapcsolatban. Vámos György szerint évente 30 százalékkal bővül az online kereskedelem, és idén is hasonló mértékű növekedésre lehet számítani. Magyarország – tette hozzá – szerencsés helyzetben van, mert a hagyományos üzletek forgalma is növekszik.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.