Úgy tűnik, a magyar kereskedőknek rövid idő alatt sikerült meghonosítaniuk az amerikai eredetű fekete pénteket (Black Friday), amelyen a karácsonyi bevásárlási szezon nyitányaként jelentős kedvezményekkel ösztönzik a vásárlást. Magyarországon a műszaki áruházak közül elsőként az Extreme Digital hirdette meg az akciós napot 2014-ben, azóta szinte minden nagyobb üzletlánc megszervezi a sajátját november közepe-vége tájékán, de rengeteg kisebb online és hagyományos üzlet is készül akciókkal. Tavaly már két pénteken is akcióztak novemberben a hazai kereskedők, ami elsősorban a webáruházak vásárlóit mozgatta meg, nagy lökést adva a webes költekezésnek.
„Tavaly ezen a napon bonyolítottuk le 27 éves történetünk során a legnagyobb napi forgalmunkat, és az idén is hasonló sikerre számítunk” – mondta lapunknak Fajcsi Róbert, a Euronics ügyvezető igazgatója. Ezért az idén ráerősítenek erre a napra: a webshop mellett 65 üzletben is akcióznak, 10 milliárd forint értékű árukészlet kínálnak akár 70 százalékos engedménnyel, ráadásul nem csak 25-én, pénteken, hanem az azt követő szombaton és vasárnap is. A minden évben slágerterméknek számító mobiltelefonok és televíziók mellett az áruházlánc a háztartási nagy- és kisgépek népszerűségére számít.
Nemcsak a műszaki, hanem egyre több más szegmensben is sikeresen turbózzák fel eladásaikat a kereskedők a fekete pénteken. „Mióta 2013-ban először bevezettük a Black Fridayt, hatszorosára növekedett az árbevételünk ezen a napon, sőt az akció hete messze a legnagyobb forgalmat hozza egész évben – hangsúlyozta Niels Veien, a Jysk Nordic elnökhelyettese. A bútorkereskedelmi lánc az idén is újabb rekorddal számol, hiszen ezúttal is az egész hétvégén érvényes lesznek a kedvezményes ajánlatok. A Jysk-üzletek extra feltöltöttséggel várják a vásárlókat minden termékkategóriában, sőt a következő hét hétfőjén indul el legújabb „Cyber Monday” (kiberhétfő) akciójuk, amely csak az online elérhető termékekre vonatkozik majd.
Harmadik éve vesz részt a novemberi akciózásban a Praktiker barkácsáruházlánc is, amely webshopjában, illetve áruházaiban november 25-én 10–40 százalék közötti kedvezményt kínál több mint hatezer termékre és ingyenes házhoz szállítást 30 kilométeren belül. Tavaly legalábbis bejött nekik ez a nap, hiszen az előző évhez képest 150 százalékkal több látogató érkezett a Praktiker webshopjába 24 órán belül, akik jellemzően barkácsgépeket, karácsonyi termékeket, bútorokat és fürdőszoba-felszereléseket, csempéket és zuhanykabint vásároltak a Black Friday akció keretében.
A magyar vásárlók kifejezetten akcióvadászok: még ha megengedhetik is maguknak, akkor is inkább akciós termékeket vesznek – állapította meg idei közös felmérésében a Media Markt és az NRC Marketingkutató. Várkonyi Balázs, az Extreme Digital ügyvezető igazgatója ehhez azt tette hozzá: magyar sajátosság, hogy a vevők az akciós napon hajlandók az eredetileg megvásárolni kívánt terméknél drágábbat is megvenni, ha arra a készülékre nagyobb mértékű kedvezmény van a Black Fridayen, mint az olcsóbbra. A felmérés szerint a hazai vevők 72 százaléka már hallott a fekete péntekről, a megkérdezettek 27 százaléka válaszolta azt, hogy valószínűleg vásárolni fog műszaki cikkeket az akcióban, míg 2015-ben ez az arány az összes termékkategóriában együttesen sem érte el ezt az arányt. A kutatás szerint a vásárlók még kevésbé az ünnepekre készülnek, a részvételt tervezők 56 százaléka magának szeretne egy-egy műszaki cikket, átlagosan 27 ezer forint értékben.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.