BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Rekordok a fekete pénteken

A hazai kereskedők is egyre sikeresebben turbózzák fel eladá­sai­kat az amerikai eredetű akciós napon. Van olyan cég, ahol ilyenkor a karácsonynál is jobb forgalmat bonyolítanak le

Úgy tűnik, a magyar kereskedőknek rövid idő alatt sikerült meghonosítaniuk az amerikai eredetű fekete pénteket (Black Friday), amelyen a karácsonyi bevásárlási szezon nyitányaként jelentős kedvezményekkel ösztönzik a vásárlást. Magyarországon a műszaki áruházak közül elsőként az Extreme Digital hirdette meg az akciós napot 2014-ben, azóta szinte minden nagyobb üzletlánc megszervezi a sajátját november közepe-vége tájékán, de rengeteg kisebb online és hagyományos üzlet is készül akciókkal. Tavaly már két pénteken is akcióztak novemberben a hazai kereskedők, ami elsősorban a webáruházak vásárlóit mozgatta meg, nagy lökést adva a webes költekezésnek.

„Tavaly ezen a napon bonyolítottuk le 27 éves történetünk során a legnagyobb napi forgalmunkat, és az idén is hasonló sikerre számítunk” – mondta lapunknak Fajcsi Róbert, a Euronics ügyvezető igazgatója. Ezért az idén ráerősítenek erre a napra: a webshop mellett 65 üzletben is akcióznak, 10 milliárd forint értékű árukészlet kínálnak akár 70 százalékos engedménnyel, ráadásul nem csak 25-én, pénteken, hanem az azt követő szombaton és vasárnap is. A minden évben slágerterméknek számító mobiltelefonok és televíziók mellett az áruházlánc a háztartási nagy- és kisgépek népszerűségére számít.

Nemcsak a műszaki, hanem egyre több más szegmensben is sikeresen turbózzák fel eladásaikat a kereskedők a fekete pénteken. „Mióta 2013-ban először bevezettük a Black Fridayt, hatszorosára növekedett az árbevételünk ezen a napon, sőt az akció hete messze a legnagyobb forgalmat hozza egész évben – hangsúlyozta Niels Veien, a Jysk Nordic elnökhelyettese. A bútorkereskedelmi lánc az idén is újabb rekorddal számol, hiszen ezúttal is az egész hétvégén érvényes lesznek a kedvezményes ajánlatok. A Jysk-üzletek extra feltöltöttséggel várják a vásárlókat minden termékkategóriában, sőt a következő hét hétfőjén indul el legújabb „Cyber Monday” (kiberhétfő) akciójuk, amely csak az online elérhető termékekre vonatkozik majd.


Harmadik éve vesz részt a novemberi akciózásban a Praktiker barkácsáruházlánc is, amely web­shopjában, illetve áruházaiban november 25-én 10–40 százalék közötti kedvezményt kínál több mint hatezer termékre és ingyenes házhoz szállítást 30 kilométeren belül. Tavaly legalábbis bejött nekik ez a nap, hiszen az előző évhez képest 150 százalékkal több látogató érkezett a Praktiker webshopjába 24 órán belül, akik jellemzően barkácsgépeket, karácsonyi termékeket, bútorokat és fürdőszoba-felszereléseket, csempéket és zuhanykabint vásároltak a Black Friday akció keretében.

A magyar vásárlók kifejezetten akcióvadászok: még ha megengedhetik is maguknak, akkor is inkább akciós termékeket vesznek – állapította meg idei közös felmérésében a Media Markt és az NRC Marketingkutató. Várkonyi Balázs, az Extreme Digital ügyvezető igazgatója ehhez azt tette hozzá: magyar sajátosság, hogy a vevők az akciós napon hajlandók az eredetileg megvásárolni kívánt terméknél drágábbat is megvenni, ha arra a készülékre nagyobb mértékű kedvezmény van a Black Fridayen, mint az olcsóbbra. A felmérés szerint a hazai vevők 72 százaléka már hallott a fekete péntekről, a megkérdezettek 27 százaléka válaszolta azt, hogy valószínűleg vásárolni fog műszaki cikkeket az akcióban, míg 2015-ben ez az arány az összes termékkategóriában együttesen sem érte el ezt az arányt. A kutatás szerint a vásárlók még kevésbé az ünnepekre készülnek, a részvételt tervezők 56 százaléka magának szeretne egy-egy műszaki cikket, átlagosan 27 ezer forint értékben.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.