Az Inditex eladásai 11 százalékkal nőttek az októberrel zárul kilenc hónapban, ezzel a Zara, a Massimo Dutti és a Bershka márkáról ismert ruhakereskedelmi lánc 16,4 milliárd eurós bevételre tett szert.
Árfolyamhatástól szűrten 15 százalékos volt a bővülés, s az egy boltra jutó jövedelem is markánsan nőtt, de ennek mértékét nem közölték. A kilenchavi adózott nyereség 2,2 milliárd euró volt, 9 százalékkal magasabb az egy évvel korábbinál. A karácsonyi szezon is erősnek ígérkezik, a világ legnagyobb ruházati láncánál 16 százalékos forgalombővülést mértek az utóbbi másfél hónapban. A tömegigényekre versenytársainál lényegesen gyorsabban reagáló, a „fast fashion” üzleti modellt meghonosító spanyol cég ezzel együtt sem kápráztatta el a befektetőket, árfolyama a gyorsjelentésre 0,3 százalékkal gyengült Madridban. Az Inditex nyara gyengébben sikerült, az erősebb ősz 3,6 százalékkal nyomta feljebb az árfolyamot. Igaz, közvetlen versenytársai sem teljesítettek valami fényesen az utóbbi időben, elég a Gap és az Abercrombie & Fitch gyengélkedésére gondolni.
Az Inditex 93 országban 7200 üzlettel rendelkezik, de egyre erősödő online kínálatával gyakorlatilag már mindenhová el tudja juttatni portékáit. A hálózat további bővítése helyett az online értékesítésre helyezik a hangsúlyt. A cég fejlesztési, gyártási és logisztikai bázisa egyaránt Galíciában van, ez magyarázza, hogy egy-egy új kollekció darabjainak tervezése, legyártása és terítése kevesebb mint egy hónap alatt kivitelezhető.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.