Egy nap alatt egymilliárdan ismerhették meg Bob Lord nevét, ám ettől mind ő, mind a felhasználók örömest eltekintettek volna. A Yahoo biztonsági főnöke írta ugyanis azt az e-mailt, amelyben felvázolja a legújabb adatlopási botrány miatt kialakult helyzetet, és ismerteti a teendőket. Az internetes szolgáltatók egykori úttörője ugyanis kétes hírű rekordot állított fel: egymilliárd felhasználó személyes és érzékeny adatait lopták el tőle még 2013 augusztusában, de az esetet csak most fedezték fel.
Bob Lord felhívja a figyelmet arra, hogy a gyanús helyről érkező leveleket és csatolmányokat ne nyissuk ki, ne adjuk meg ismeretleneknek adatainkat, de az ismerős névvel bejelentkezők kéréseivel kapcsolatban is legyünk bizalmatlanok. Emellett javasolják a jelszó beírását helyettesítő biztonsági Yahoo Account Key használatát. Mások egészen mást javasolnak: a fiók törlését és egy új létrehozását akár itt, de inkább más szolgáltatónál. A kétszintű azonosítás is bevett és járható út, ilyet a Google, a Facebook és a Twitter is kínál.
Ha a rosszindulatú hacker kívülről törölni akarja a felhasználó Yahoo-fiókját, nem jár azonnali sikerrel, mert a szándék jelzése után még 90 napig él a szolgáltatás, épp emiatt, s azért, hátha a tulajdonos meggondolja magát. Utóbbiakból jelenleg egymilliárd körüli lehet, azaz könnyen előfordulhat, hogy a teljes felhasználói állomány hackerek prédájává vált. A nyomozás folyik, az észak-koreai és a kínai szál is rendre előkerül. Annyit lehet tudni, hogy a hackerek valamilyen állami támogatást is élvezhettek akciójuk során. A Yahoo mindenesetre mindent megtesz az ügyféladatok védelmére – írja Bob Lord, aki egyet felejtett csupán el: bocsánatot kérni az okozott kellemetlenségekért.
Azt egyelőre csak találgatni lehet, hogy az újabb botrány mennyivel csökkenti a Yahoo ázsióját és azt a 4,83 milliárd dolláros összeget, amelyet az amerikai Verizon mobilszolgáltató a nyáron ígért a Yahoo internetes üzletágáért. A Verizon már az első botrány után jelezte, hogy árkedvezményt fog kérni, most pedig még lejjebb nyomhatja a vételárat, akár kétmilliárd dollárral is. Ki is hátrálhatna az üzletből, de ez megfigyelők szerint nem áll szándékában, mert a Yahoo-val kiegészülve a mobilhirdetési piac harmadik szereplőjévé léphetne elő, csak a Google és a Facebook előzné meg. A Yahoo tehát még életképes áru, noha egyre kevesebbet ér: a botrány kipattanása után árfolyama 3,6 százalékot esett az amerikai nyitás előtti kereskedésben.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.