Jelentősen megerősödhet jövőre és 2018-ban a magyar jelenlét Európa egyik legjelentősebb technológiai vásárán, a hagyományosan a németországi Hannoverben megrendezett CeBIT-en. A Magyar Közlönyben a héten megjelent kormányhatározat szerint 2017-ben a korábbiaknál hangsúlyosabb részvétel a cél, 2018-ban pedig a rendezvény kiemelt partnerországa lenne Magyarország. A határozat értelmében a CeBIT-en történő 2017-es fokozott megjelenésre 340 millió forintot költenek, ha pedig sikeres lesz a kiemelt partnerországi pályázat, akkor 2018-ban lényegesen nagyobb, 1,6 milliárd forintnyi összeg állna rendelkezésre. A vásáron való jelenléttel kapcsolatos gyakorlati feladatok elvégzésével, valamint a szükséges beszerzések megvalósításával az MNKH Magyar Kereskedelem-fejlesztési és Promóciós Kft.-t bízták meg.
A világ egyik legnagyobb infokommunikációs technológiai (IKT) kiállításának számító CeBIT a Las Vegas-i szórakoztatóelektronikai vásártól, a CES-től, a barcelonai Mobile World Congresstől vagy a berlini IFA-tól eltérően nem annyira az egyéni felhasználóknak szóló megoldásokra fókuszál, hanem az üzleti és intézményi igények kiszolgálására. Ennek megfelelően talán a legpontosabb képet adja arról, hogy melyek napjainkban a leginkább meghatározó trendek az IKT-piacon, és mire kell odafigyelni a következő években. Ennek megfelelően az eseményen a nagy bejelentések nem annyira új eszközökről, hanem sokkal inkább egész iparágakat felforgató megoldásokról, ipari szövetségekről szólnak.
Az idén Svájc volt a hannoveri kiállítás kiemelt partnerországa, jövőre pedig Japán lesz. A tervek szerint az ázsiai szigetország IKT-szektora egy ötezer négyzetméteres központi standon mutatkozhat be, de emellett természetesen több önálló céges megjelenése is lesz. A szervezők több mint 120 japán vállalat részvételére számítanak 2017-ben. Idén a Magyar Nemzeti Kereskedőház egy 84 négyzetméteres kollektív standot alakított ki a CeBIT-en, 11 magyar társaság mutatkozott be, és további három hazai startup jutott még ki a rendezvényre a szervezet közreműködésével.
Üzleti fókusz
Az első CeBIT-et 1986-ban rendezték meg, és több olyan év volt, amikor a 800 ezret is megközelítette a látogatók száma, 2001-ben pedig mintegy 8000 kiállító cég vett részt az eseményen. A 450 ezer négyzetméteren megrendezett vásár az egyéni felhasználók körében rendkívül népszerű volt, a szervezők azonban később úgy döntöttek, hogy inkább az üzleti közönségre fókuszálnak. Ennek és a globális gazdasági hatásoknak a következtében csökkent a látogatók és a kiállítók száma is.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.