BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Közelebb került a Yahoo és a Verizon

Nem sérül a verseny azzal, ha a Yahoo és a Verizon egyesíti erőit.

Az engedély már megvan, ezután már csak az a kérdés, hogy a vevő élni kíván-e vételi jogával.

Nevezetesen az amerikai mobilszolgáltató óriás, a Verizon kifizeti-e az eredetileg ígért 4,8 milliárd dollárt a Yahoo internetes szolgáltatóért, vagy sem. Az ősszel kirobbant két adatlopási botrány, amelyek során összesen másfél millió Yahoo-felhasználó adatai kerültek illetéktelenekhez, rávilágított arra, hogy a menyasszony tulajdonképpen nem is annyira szeplőtelen. Az Európai Unió azonban mellőzte az érzelmeket, és a hozzá benyújtott dokumentumok alapján a napokban arra a megállapításra jutott, hogy sem a fogyasztók érdeke, sem az online hirdetési piacon folyó verseny nem sérül azzal, ha a két cég egyesíti erőit. A Yahoo már távol van fénykorától, a Google és a Facebook állva hagyta a fejlődésben, piaci befolyása – a brüsszeli vélemény szerint – moderáltnak tekinthető.


Az sem akadálya a násznak, hogy a Yahoo egyik ősi riválisa, az AOL már a Verizon érdekköréhez tartozik. A versenyhatósági engedélyek tehát már zsebben vannak, most már csak az árban kell megegyezniük a feleknek. Merthogy a Verizonnak a megtépázott hírnevű és hitelességű Yahoo internetes üzletága már nem ér meg közel ötmilliárd dollárt. Sajtóhírek szerint a Verizon milliárdos nagyságrendű árengedményt szeretne kicsikarni, igaz, óvatosan kell taktikáznia, mert ha nagyon lenyomná az árat, akkor a korábbi vevőjelöltek is aktivizálhatják magukat. A milliárdos igényt szakértők húzósnak tartják, de szerintük 200 millió dollárt könnyedén engedni tud az egykori világelső keresőóriás.

A Washington Postnak nyilatkozó elemzők szerint zsákbamacskát venne a Verizon, hiszen semmi garancia nincsen arra, hogy a 2013-ban, illetve 2014-ben történt – s csak most felfedezett – adatlopásokat nem követték azóta újabbak. A 200 milliós engedmény viszont fedezné a kockázatokat, presztízsében ugyanis a Yahoo aligha süllyedhet már mélyebbre. A Verizon egyelőre hallgat, s a színfalak között egyezkedik a Yahooval, melynek vezérigazgatója, Marissa Meyer szerint a márka erős, az új szolgáltatások kezdenek beérni, a pénzügyi helyzet stabil, úgyhogy a portéka ma is kelendő, s ezt szerinte a Verizon éppúgy tudja, mint ő.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.