Az engedély már megvan, ezután már csak az a kérdés, hogy a vevő élni kíván-e vételi jogával.
Nevezetesen az amerikai mobilszolgáltató óriás, a Verizon kifizeti-e az eredetileg ígért 4,8 milliárd dollárt a Yahoo internetes szolgáltatóért, vagy sem. Az ősszel kirobbant két adatlopási botrány, amelyek során összesen másfél millió Yahoo-felhasználó adatai kerültek illetéktelenekhez, rávilágított arra, hogy a menyasszony tulajdonképpen nem is annyira szeplőtelen. Az Európai Unió azonban mellőzte az érzelmeket, és a hozzá benyújtott dokumentumok alapján a napokban arra a megállapításra jutott, hogy sem a fogyasztók érdeke, sem az online hirdetési piacon folyó verseny nem sérül azzal, ha a két cég egyesíti erőit. A Yahoo már távol van fénykorától, a Google és a Facebook állva hagyta a fejlődésben, piaci befolyása – a brüsszeli vélemény szerint – moderáltnak tekinthető.
Az sem akadálya a násznak, hogy a Yahoo egyik ősi riválisa, az AOL már a Verizon érdekköréhez tartozik. A versenyhatósági engedélyek tehát már zsebben vannak, most már csak az árban kell megegyezniük a feleknek. Merthogy a Verizonnak a megtépázott hírnevű és hitelességű Yahoo internetes üzletága már nem ér meg közel ötmilliárd dollárt. Sajtóhírek szerint a Verizon milliárdos nagyságrendű árengedményt szeretne kicsikarni, igaz, óvatosan kell taktikáznia, mert ha nagyon lenyomná az árat, akkor a korábbi vevőjelöltek is aktivizálhatják magukat. A milliárdos igényt szakértők húzósnak tartják, de szerintük 200 millió dollárt könnyedén engedni tud az egykori világelső keresőóriás.
A Washington Postnak nyilatkozó elemzők szerint zsákbamacskát venne a Verizon, hiszen semmi garancia nincsen arra, hogy a 2013-ban, illetve 2014-ben történt – s csak most felfedezett – adatlopásokat nem követték azóta újabbak. A 200 milliós engedmény viszont fedezné a kockázatokat, presztízsében ugyanis a Yahoo aligha süllyedhet már mélyebbre. A Verizon egyelőre hallgat, s a színfalak között egyezkedik a Yahooval, melynek vezérigazgatója, Marissa Meyer szerint a márka erős, az új szolgáltatások kezdenek beérni, a pénzügyi helyzet stabil, úgyhogy a portéka ma is kelendő, s ezt szerinte a Verizon éppúgy tudja, mint ő.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.