BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Magyar fekete péntek: 5-15 százalék közé esett az átlagos kedvezmény

A magyar kereskedők is egyre sikeresebben turbózzák fel eladásaikat az amerikai eredetű akciós napon. Az Euronics a tavalyi fekete pénteken (Black Friday) bonyolította 27 éves története legnagyobb napi forgalmát, amelyet a múlt heti akciós napon sikerült megdupláznia – mondta lapunknak Fajcsi Róbert, a műszakiáruház-lánc ügyvezető igazgatója. A pontos adatot nem árulta el, de annyit igen, hogy a 10 milliárd forintos árukészlet kitartott. Fajcsi Róbert szerint minden műszaki cikk remekül fogyott, és az előzetes várakozásnak megfelelően kiemelten sok televíziót, mobiltelefont és játékkonzolt adtak el.

A Praktiker weboldala a tavalyihoz képest tízszer nagyobb szerverkapacitással várta a pénteki rohamot, amire a cég szerint szükség is volt, hiszen a várakozásokat meghaladó látogatószámot és forgalomnövekedést regisztráltak: az online megrendelések összértéke az előző évi négyszeresére nőtt, a szokásos napi vásárlásokhoz viszonyítva nagyjából hússzorosára, de a hagyományos üzletekben is 50 százalékkal nőtt a forgalom az előző évihez képest. A Praktikernél az idén is a bútorok, a csempék, a fürdőszoba-berendezések és a karácsonyi dekorációk fogytak a legjobban. A korábbi évek tapasztalataitól eltérően azonban az idén a szerszámkészletek, a barkácsgépek és az elektrommos szerelvények is bekerültek a vásárlók fekete pénteki kedvencei közé.

Az akciós nap szerepe az online kiskereskedelemben mára átlépte a kritikus határt, hiszen a folyamat a kereskedők körében öngerjesztővé vált, vagyis aki kimarad belőle, az sok vásárlótól eshet el – állapította meg a GKI Digital és az Árukereső közös felmérése. Így az idén minden eddiginél koncentráltabban indult az ünnepi szezon az e-kereskedelemben: a webáruházak 54 százaléka készült akciókkal a múlt heti fekete péntekre. Az óriási láznak pedig, úgy tűnik, meg is lesz a hatása: a kereskedők 18 százalékos bővülést várnak a teljes idei ünnepi szezontól.

A kutatásban részt vevő e-kereskedők szerint ilyenkor az átlagos vásárlási értékek is rendszerint magasabbak, és a slágertermékek mellett minden más termék iránt is megugrik a kereslet. Az akciók meghatározásakor erre tudatosan figyelnek, így a kedvezmények általi profitcsökkenés kezelése a webáruházak 55 százalékának nem jelent nehézséget. Bár a hirdetések a kiemelt – akár 60-70 százalékos vagy még nagyobb – akciókról szólnak az egyes termékkategóriákban, összességében átlagosan 5–15 százalékos kedvezményt adnak a teljes akciós készletet nézve.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.