A KLM járataihoz szinte órát lehet igazítani – ez szűrhető le a legmegbízhatóbb légitársaságokról szóló jelentésből, amelyet a repülési statisztikákat feldolgozó Flightstats tett közzé. A szakportálnál az interkontinentális járatokat üzemeltető légitársaságokra kiterjedő, 2016-os felmérés alapján első helyre kerülő hollandok 88,5 százalékos pontossággal dolgoztak, azaz a nagy távolságot teljesítő tíz járatuk közül kilenc időben landolt a célállomáson.
A KLM már 2014-ben is az élen végzett, de tavalyelőtt kénytelen volt beérni a negyedik hellyel, akkor a pálmát a Japan Airlines vitte el 89,4 százalékos pontossági aránnyal, az utóbbi három év legjobb teljesítményével.
A legrosszabb esélyekkel az El Al ügyfelei utaznak, itt gyakorlatilag minden második járatnál garantált a késés, ami részben összefügg azzal is, hogy az izraeliek rendkívül szigorú biztonsági intézkedések után engedik csak fel az utasokat a gépre, s a részletes átvizsgálással elveszített időt nem mindig tudják visszahozni a pilóták.
A notórius késők közül a második helyen találjuk az Icelandairt, a szigetország légitársaságának járatait 60 százalékos pontosság jellemzi. A leggyengébbek tízes listáján rajtuk kívül csak ázsiai légitársaságokat találunk. Kínát például négyen is képviselik, köztük a Ferihegyre is repülő Hainan, de a koreaiak, így a Korean Air és az Asiana, valamint az Air India és a Philippine Airlines sem lehet büszke a teljesítményére.
A fapadosoknál az Iberia Express, az Air Baltic és a japán Solaseed Air végzett a dobogón, a Ryanair–Wizzair–Easyjet-trió nem tudta beverekedni magát a legjobb tízbe.
A Flightstat szerint a pontosság minden más tényezőt megelőz az összehasonlítások során, a kényelmi szempontok és a kiszolgálás minősége is háttérbe szorult az értékelésnél. A Flightstats adatbázisa meglehetősen pontos, félezer forrásra támaszkodik, köztük a repülőterek és a légitársaságok, a járatkövető alkalmazások és a légi irányítás információira.
A fegyelmezettség is döntően hozzájárul egy-egy légitársaság megítéléséhez, így a sztrájkok és a járattörlések sokat ronthatnak az összképen. Ennek is köszönhető, hogy a sorozatos pilótasztrájkokkal sújtott Lufthansa és az Air France a vert mezőnyben szerepel, noha utóbbi tulajdonosi szinten épp a KLM-mel alkot egy „párt”.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.