Tavaly 11 266 Suzuki személygépkocsi talált gazdára Magyarországon, ami az összes forgalomba helyezett autó (96 555) 11,67 százaléka. A 2015 tavaszán bevezetett és 2016-ban turbómotorral felszerelt Vitara 23 1663 százalékos piaci részesedéssel toronymagasan vezette a sport-szabadidő (SUV) kategóriát , és ezzel együtt a személyautók mezőnyét az elmúlt esztendőben. A modellből tavaly január 1-je és december 31-e között 6538-t helyeztek forgalomba – közölte a Datahouse adatira hivatkozva a Magyar Suzuki Zrt.
Az esztendő másik népszerű Suzuki modellje az SX4 S-CROSS volt. A nyári „ráncfelvarrást” követően a típus értékesítése megugrott, az év végéig a C-kategóriás modell mindkét változatából összesen 1643 kelt el Magyarországon. Rendkívül kelendő volt Swift kisautó: a modellből 2087 talált gazdára az év során, ami az első helyet jelenti a B-szegmensben, 12,7 százalékos piacrésszel.
A nem Esztergomban készült, de Magyarországon is forgalmazott Suzuki típusok közül Balenóból 523, Jimnyből 61 Celerióból 404 darabot értékesített a 75 márkakereskedésből álló kereskedői hálózat országszerte.
Összességében a Magyar Suzuki 2009 óta először ismét rekord értékesítéssel zárta belföldön a 2016-os évet, a márka magyarországi piaci részesedése a 2015-ös 9,72 százalékról 11,67 százalékra nőtt.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.