Az európaiak többsége saját bevallása szerint azért fogyaszt halat, mert az egészséges. Az európaiak 42 százalékának otthon heti rendszerességgel kerül hal vagy tengeri gyümölcs a tányérjára, és arányuk növekedést mutat.
Ugyanez a magyarok mindössze 4 százalékáról mondható el. Ezzel szemben a hazai fogyasztók 42 százaléka soha nem fogyaszt ilyen terméket otthon, 66 százaléka pedig étteremben sem. A magyar válaszadók 38 százaléka inkább az édesvízi halakat részesíti előnyben (EU: 7 százalék), a tengeri termékeket pedig a magyarok 14 százaléka szereti jobban (EU: 39 százaléka).
A halászati és akvakultúra termékekhez fűződő fogyasztói tendenciákat vizsgáló, friss Eurobarométer felmérés szerint ezeket az élelmiszereket a fogyasztók Unió-szerte, csakúgy mint Magyarországon a szupermarketekben (74 százalék), kisebb arányban szakboltokban és piacon szerzik be.
A rendszeres fogyasztásban nagyban közrejátszik, hogy a vásárló milyen közel lakik a tengerhez. A fogyasztók előnyben részesítik a saját régiójukból, országukból, illetve az EU-ból származó halakat és tenger gyümölcseit (EU: 80 százalék, Magyarország: 51 százalék). Éppen ezért lényeges, hogy az Unión belül csökkenjen az importfüggőség, és tovább fejlődjön a fenntartható halászat és akvakultúra.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.