A gazdasági válság óta idén lépheti át a százezret a forgalomba helyezett új személyautók száma, a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete (MGE) ugyanis 102 ezer új autó eladásával számol 2017-ben – ismertette a szervezet prognózisát Erdélyi Péter, az MGE elnöke egy keddi sajtótájékoztatón. Hétfőn derült ki, hogy a DataHouse adatai szerint 2016-ban 96 500 ezer új autót értékesítettek, és ez meghaladta az MGE várakozásait, hisz a szervezet tavaly januárban 80 ezer, az évközi korrekció után pedig 92 ezer autó eladásával számolt 2016-ra. A piac tehát növekvő, amin segíthetne, és a járműpark fiatalításában is egy nagy szerepe lenne, a romániaihoz hasonló roncsprémium programnak.
A szomszédos országban kuponokat lehetett kapni a roncsautó kivonásáért, amit aztán új autó vásárlásakor be lehetett számítani. Ilyen programot javasol most az MGE. A járműparkra rá is férne a fiatalítás, főleg a használt importjárművek esetében lenne szükség az ösztönzők megváltoztatásra, főleg ha figyelembe vesszük, hogy tavaly az említett 96 550 új mellett 140 ezer használt járművet hoztak be, ezek kétharmada 12-13 évnél is idősebb – emelte ki Erdélyi.
A szervezet hosszú évek óta azt is szorgalmazza, hogy egy környezetvédelmi alapú adórendszert vessenek be, hasonló már működik az Európai Unió 20 országában, vagyis Magyarország azon nyolc ország egyike, ahol ez a szemlélet még nem érvényesül a gépjárművekkel kapcsolatos adórendszerben. A környező országokhoz képest Magyarországon a járművek forgalomba helyezési költsége is jelentősen magasabb, ennek csökkentését is szorgalmazza az MGE.
Az MGE a motorkerékpárok regisztrációs adójának csökkentését is javasolja, ami 2006 óta változatlan – mondta Szloboda Tamás, az MGE motoros szekciójának szakértője. Az egyesület szerint a 80 köbcentiméter alatti motorok után nem kellene regisztrációs díjat fizetni (ami jelenleg 20 ezer forint), a 81-125 köbcentisek után 95 ezer helyett 20 ezret, a 125-500 köbcentisekre a jelenlegi 135 ezer helyett 50 ezer, az 501-900 köbcentiméteresekre a mostani 180 ezer forint után az MGE javaslat szerint 120 ezer lenne a regisztrációs díj, a nagyobb járművek esetében maradna a 230 ezer forintos regisztrációs díj. Tavaly egyébként ha nem is jelentősen, de növekedett az új motorok eladása, a 2015-ös 2088 után az elmúlt évben 2213-at értékesítettek. Remélik, hogy fejlődés töretlen marad – tette hozzá Szloboda.
A nagyjármű piacon viszont inkább stagnálásra számít idén az MGE – emelte ki Dér Péter, az MGE elnökségi tagja. Magyarország az egyetlen volt a régióban, ahol tavaly nem nőtt a 3,5 tonna feletti járművel eladása: az elmúlt évben 5516 új nagy teher gépkocsi talált gazdára, szemben 2015-el, amikor 5706. A csökkenésének több oka is volt: a legnagyobb piaci szereplő, a Waberer’s, részben el volt foglalva a tulajdonosváltással, másrészt az immár teljes egészében pénzügyi befektető tulajdonában lévő cég vezetése a korábbi 3,5 év után egy évvel meghosszabbította az autók átlagos leadási idejét, így kevesebb új járművet „szívott” fel. Az autóbusz piac nehéz év után van – mondta Dér, a járműpark frissítéséhez kétszer, háromszor több új buszt kellene forgalomba helyezni ahhoz képest, mint amennyit tavaly sikerült. Az elmúlt évben ugyanis 411 autóbuszt adtak el. Az MGE idén legalább ötszáz új autóbusz forgalomba helyezését várná.
Idén március 24. és 26. között rendezik meg a Hungexpo területén az Automobil & Tuning Showt, amelyre százezer látogatót várnak - mondta Knezsik István, a szervező Autós Nagykoalíció elnöke .
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.