A hvg.hu kérdésére a HOPIN elmondta, hogy már zajlik az előzetes toborzás a facebookon, és amint megfelelő számú sofőrük lesz, elindul a szolgáltatás is, ami 2017 tavaszára várható.
A HOPIN működési elve szinte tökéletesen megegyezik az Uberével vagy a Magyarországon is aktív Taxify-éval: egy appon keresztül lehet megrendelni a fuvart, a HOPIN szerint ugyanakkor az ő szolgáltatása annyival kényelmesebb, hogy nem kell regisztrálni, mint az Ubernél vagy a Taxify-nál, ami egyszerűbbé teszi a felhasználók dolgát, illetve így anonimok maradhatnak. Az egyéni igényekre is kiemelten figyelnek: be lehet állítani, hogy milyen típusú autóval szeretnénk utazni, nyelvtudás, de még a nem alapján is lehet válogatni a sofőrök között. Persze amiben az Uber "überelhetetlen" volt, és amiben a HOPIN sem tud majd forradalmat csinálni: nem megy a hatósági ár alá - írja a hvg.hu.
A HOPIN szlovák appja odahaza már 2013-ban elindult, aztán az Uber 2015-es megjelenésekor jól aláment a piaci áraknak, ennek ellenére a szlovák cég mégis meg tudta őrizni elsőségét. Hogy pontosan mekkora az árdifferencia, azt nehéz lenne kiszámítani, mert a HOPIN-nál nem fix árakkal dolgoznak, a díjak megállapítását a sofőrökre hagyják (azért van egy bizonyos felső plafon). A társaság szerint a lojalitás és a több elérhető sofőr volt az oka, hogy az utasok nem pártoltak át a konkurens Uberhez annak ellenére, hogy a HOPIN felső plafonja 0,55 euró, vagyis 170 Ft/km, az Uberé pedig 0,39 euróvagyis 120 forint.
Pozsony után Kassát is bevette a HOPIN, majd 2015-ben megjelent Prágában is - itt azonban a Liftago magabiztosan tartja azóta is piacvezető helyét -, tavaly pedig tovább terjeszkedett Ljubljanában és Kijevben is.
Az idei cél Budapest. „Prágát – és persze Budapestet – leszámítva mind a három országban megelőztük az Ubert, és Szlovákiában és Szlovéniában piacvezetők is vagyunk” – írta a cég a hvg.hu-nak.
„A magyar piac széttördelt, nincs egy jól működő taxiapp, amely uralná a piacot. A HOPIN-nal sokkal hatékonyabban dolgozhatnak a sofőrök: több rendelést kaphatnak, a hozzájuk közel lévő felhasználókat dobja fel a rendszer, így kisebb távokat kell megtenniük, és a pozitív visszajelzésekből is profitálhatnak”– vélik a cégnél.
A HOPIN üzleti modellje ugyanúgy jutalékalapú, mint az Uberé, de 20 százalék helyett fuvaronként mindössze 7 százalékot kér az autósoktól, igaz, azt is hozzátette: ez idővel változhat.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.