Az egy évvel korábbihoz képest 2,0 százalékkal, 2,8 milliárdra emelkedett a vendégéjszakák száma az unióban tavaly. Az emelkedés töretlen 2009 óta, ami elsősorban a külföldi turizmus folyamatos élénkülésének köszönhető.
Tavaly Spanyolországban volt a legnagyobb a vendégéjszakák száma (454 millió), majd Franciaország (395 millió), Olaszország (395 millió), Németország (390 millió) és Nagy-Britannia (292 millió) következett.
A legnagyobb mértékben, 17,9 százalékkal Bulgáriában növekedett a turizmus, utána Szlovákia (+16,0 százalék), Lengyelország (+11,8 százalék) és Ciprus (+10,9 százalék) jön. Csökkenés volt Franciaországban (-4,6 százalék), Nagy-Britanniában (-4,5 százalék) és Máltán (-0,8 százalék).
Tavaly az unión belül a külföldi vendégéjszakák aránya 46 százalék volt, míg a belföldi vendégéjszakáké 54 százalék, ami azt mutatja, hogy még mindig több ember utazik a saját országán belül, de Horvátország (93 százalék), Ciprus (95 százalék), Málta (96 százalék) és Liechtenstein (98 százalék) esetében például 90 százalék fölött volt a külföldi vendégéjszakák aránya.
A külföldiek által eltöltött vendégéjszakák száma (1 milliárd 312 millió) azonban 3,6 százalékkal, míg a belföldieké (1 milliárd 530 millió) csak 0,6 százalékkal nőtt 2016-ban az előző évhez képest. Az abszolút számokat tekintve Spanyolországban volt a legtöbb a külföldi vendégéjszakák száma: 294 millió, ami az uniós adat 22 százaléka. A ranglistán következő Franciaországban 122 millió éjszakát (9 százalék), Nagy-Britanniában pedig 120 millió éjszakát töltöttek el külföldi turisták, ami az összes uniós adat hozzávetőleg 9-9 százalékának felel meg.
Magyarországon az előzetes becslés szerint 2016-ban 29,1 milliót ért el a vendégéjszakák száma, ebből 15,4 millió a belföldi turizmusból volt, 13,7 millió a külföldi vendégek forgalmából. A vendégéjszakák összesített száma 8,1 százalékkal nőtt 2015-höz képest, ezen belül a belföldi vendégéjszakák száma 8,7 százalékkal, a külföldieké 7,5 százalékkal emelkedett.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.