Néhány éven belül könnyen és biztonságosan lehet majd legurulni Budapestről a Balatonhoz, és azoknak sem kell váratlan veszélyhelyzetekkel szembenézniük, akik biciklire pattanva akarnak Debrecenből a Hortobágyra eljutni. Ezt az 53 kilométeres „túlélőtúrát” ugyanis ma még a 33-as úton, az autók menetszelében lehet csak megtenni, ám a veszélyforrás jelentősen csökken azzal, hogy megépül a cívisváros és a puszta közötti kerékpárút.
Számos beruházás valósul meg abból a mintegy 11,7 milliárd forintból, amelyet a kormány az idén a kerékpáros fejlesztésekre költ – közölte a Világgazdasággal a fejlesztési tárca. A legjelentősebb újonnan épülő szakasz a 2017 nyarára elkészülő kerékpáros összeköttetés Tokaj és Nyíregyháza között, mintegy 33 kilométer hosszan. Két operatív programból további, kisebb léptékű kerékpárút-fejlesztések valósulhatnak meg. Ezeket a kereteket a megyék között arányosan osztották fel, így a fejlesztések az ország teljes területét lefedik – közölte a tárca.
Ahol nem építenek, ott tábláznak. Számos területen megkezdődik a turisztikai kerékpárutak kitáblázása. A Fertőd–Keszthely, Pannonhalma–Veszprém–Balatonfüred, Eger–Mezőkövesd–Poroszló, Tokaj–Mád–Sárospatak, Dunaföldvár–Kecskemét–Békés, Nagykanizsa–Szepetnek–Semjénháza–Murakeresztúr szakaszokon és az EuroVelo 11 kritikus szakaszain, összesen mintegy kilencszáz kilométeren nem épül önálló kerékpárút, hanem a meglévő kis forgalmú közutakon táblázással jelölik ki a kerékpározásra javasolt útvonalat. Ezekre több százmillió forintot költenek. A turisztikai kerékpárutak fejlesztésének költségeit a Gazdaságfejlesztési és Innovációs Operatív Program fedezi – közölte a minisztérium.
A kormány a következő évekre közel ötszáz kilométernyi szakasz megépítéséről, korszerűsítéséről döntött. A térképünkön jelölt beruházások idén tervezéssel, területvásárlással indulnak meg, egyebek mellett a Balatoni Bringakörön, az Európai kerékpárút-hálózat (EuroVelo) 6 nemzetközi kerékpáros-útvonal Rajka–Budapest szakaszán és a Budapest–Balaton kerékpárúton. A kivitelezés 2018-ban kezdődhet meg. Belátható időn belül megépül a már említett, Debrecent a Hortobággyal összekötő út is, sőt a pusztáról Tiszafüredre is el lehet majd kerekezni – derül ki a Magyar Közlönyből. A Hortobágy–Tiszafüred kerékpárút becsült költsége 1,5 milliárd forint, ráadásul a kormány döntése értelmében ez az egyik nemzetgazdasági szempontból kiemelt kerékpárút-fejlesztés. Szintén ilyen „könnyített” adminisztrációs eljárás keretében épül majd meg a Vámosszabadi–Győr közötti tíz kilométeres szakasz is. A beruházásokkal kapcsolatos alapvető célkitűzés, hogy szigetszerű fejlesztések helyett összefüggő kerékpáros-hálózat jöjjön létre a településeken és közöttük.
A nemzeti fejlesztési tárcától azt is megtudtuk, hogy egy új nemzetközi kerékpáros-útvonal kijelölését kezdeményezik az Európai Kerékpáros Szövetséggel egyeztetve, osztrák–magyar–román összefogás keretében. A javasolt EuroVelo 14 Bludenz–Innsbruck–Graz–Fürstenfeld irányból Szentgotthárdnál lépne be Magyarországra, ahol a Keszthely–Balaton–Budapest–Eger–Hortobágy–Debrecen–Nyírábrány útvonalon haladna tovább, és Szatmárnémeti–Dés–Kolozsvár felé folytatódhatna.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.