A tavalyi év összesítése alapján 23,9 százalékos részesedésével piacvezető Volkswagen-csoport való sversenytársat kapna, hiszen ha a kínai befektetők pénzén megmentett Peugeot-Citroën csoport 9,9 százalékos részéhez hozzávesszük a GM 6,7 százalékát, akkor a 16,6 százalék már jelentős szeletet jelent, még ha nem is fenyegeti közvetlenül a dízelbotrányt túlélő VW-csoport dominanciáját.
Nagy pofont adnának viszont a Renault-nak, amely a 10,2 százalékos európai piaci részesedést elérve épp tavaly szerezte vissza a PSA-tól a második helyet. A General Motors számára az európai leányvállalat folyamatos veszteségforrást jelent, érthető, hogy ha van jelentkező rá, akkor túlad rajta – a szentgotthárdi Opel motorgyárral együtt.
Tavaly az GM Európában 5,4 százalékkal több, 979 ezer személyautót értékesített az autógyártói szövetség (ACEA) adatai szerint. A Bloomberg hírére a PSA konszern részvényárfolyama 5.9 százalékkal drágult a párizsi tőzsdén, 16,5 milliárd euróra értékelve ezzel a vállalatot.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.