A Citibanktól négy fiókot, köztük a budapesti Vörösmarty téri központi fiókot vették át, így az Erste fiókjainak száma országosan 127-re emelkedett. Az átvétellel az eddigi 2800 fős banki alkalmazotti kör 450 volt Citibankos dolgozóval bővült.
Harmati László elmondta: egy 28 hónapos folyamatot sikerült lezárnia a banknak a hét elején, amely mind Magyarországon, mind a 16 millió ügyfelet kiszolgáló nemzetközi Erste csoport életében az elmúlt tíz év legnagyobb portfolió-átvétele volt. Megjegyezte, hogy a Citivel egy, az elektronikus csatornák felé nyitott ügyfélkört kaptak.
A bank a mintegy 200 ezer ügyfél átvételével nagyjából 21 százalékos piaci részesedéssel bír, míg a vagyonkezelési terület ügyfélszáma mintegy harmadával bővül. A személyi kölcsönök piacán 13 százalékra nőtt az Erste korábbi 9 százalékos súlya.
Az MTI kérdésére az Erste azt közölte: minimális azon korábbi Citibank ügyfelek száma, akik az Erste helyett más bankot választottak.
A bankkártya-átállás során az ügyfelek a korábbi Citi-s PIN-kódokat kapták meg, február 5-én vasárnap este 9 és hétfő reggel 6 óra között nem működtek a kártyák - mondta Harmati László, hozzátéve, hogy ez egy ilyen szintű "átmigrálásnál" általában hosszabb időt vesz igénybe. Kedden, a hivatalos induláskor a napi 2-3 ezer átlagos hívás helyett 23 ezer hívás érkezett be a bankhoz, amelynek rendszere ennek közel felét tudta lekezelni.
A vezérigazgató-helyettes kitért arra: hogy ki milyen kártyát kap, azt a kártyahasználat alapján döntötték el. Az új ügyfelek decemberig jelezhették, milyen bankkártyát akarnak, most ezt a lehetőséget újra megteremtik számukra, mert szeretnék elérni, hogy március végéig, április elejéig valamennyi ügyfél a kívánt kártyával rendelkezzen.
Vannak a Citibanktól áthozott díjak, amelyeket nem az Erste terhelt a plasztikkártyákra. Ennek feltüntetése a kivonaton ugyanakkor félreértésekre adott alapot, ezt azóta orvosolták - mondta Harmati László. Az átállásra a netbank beengedő kapacitását hatszorosára növelték, a migráció utáni első nap egy-másfél óráját leszámítva a rendszer már jól tudta kezelni a rohamot.
Elmondta: a beérkező panaszok száma több százra rúg, azok 60 százaléka azzal függ össze, hogy valami történt például a bankkártyával vagy azt a jelzett időben nem kapta meg az ügyfél.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.