A dublini légitársaság hétfőn közölt üzleti jelentése szerint a december 31-ével végződött negyedévben 16 százalékkal 28,8 millióra nőtt az utasok száma, ugyanakkor a jegyárak 17 százalékkal csökkentek, így a jegyárbevétel mindössze 1 százalékkal lett magasabb, mint egy évvel korábban.
A Ryanair költségei 12 százalékkal alacsonyabbak voltak, mint a 2015-ös üzleti év harmadik negyedévében, az adózás utáni eredmény így is 8 százalékkal kevesebb lett, 95 millió eurót tett ki.
Michael O''Leary vezérigazgató kommentárjában megjegyezte: a utasforgalom növelése miatt az előrejelzéshez képest is nagyobb mértékben estek az átlagos jegyárak, az év végére utasonként 33 euróra csökkentek. Emiatt viszont a haszonkulcs is mérséklődött 8-ról 7 százalékra, és a helyzetet nehezítette a font árfolyamának csökkenése a Brexit miatt.
A folyamatok ellenére a Ryanair tovább bővíti járathálózatát és növeli a kapacitásokat is. Mivel a többi európai légicég is ezt teszi, az árnyomás fennmaradhat. A Ryanair azzal számol, hogy még 2018-ban is csökkenni fognak a jegyárak, és ezt a folyamatot segítheti, hogy a charter utazások fókusza Törökországból, Egyiptomból és Észak-Afrikából Spanyolországra és Portugáliára tevődik át.
A Ryanair nem változtatott éves pénzügyi előrejelzésén: a március 31-ével záródó üzleti évre 119 millió utassal, 4 százalékkal csökkenő üzemelési költségekkel és 1,3-1,35 milliárd euró adózott eredménnyel számol.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.