BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Lexus IS: másként, mint a németek

A német középkategóriás prémiumlimuzinok vásárlóira pályázik a frissített IS, mégsem lehet azt állítani, hogy bármilyen szempontból is igazodna a fő riválisokhoz

Pár éve lényegében újradefiniálta magát a Toyota luxusmárkája. Nem szorították háttérbe a cég zászlajára tűzött magas összeszerelési minőséget vagy az előremutató hibrid hajtást, viszont teljesen új formanyelvet alkottak. Most ott tartunk, hogy az egykor szinte kizárólag konzervatív megjelenésű autókat gyártó Lexus sokkal bátrabb vonalvezetésű modelleket kínál, mint a németek. A cél pontosan ez volt: karakteres típusokat alkotni, még olyan áron is, hogy megosztja majd a közönséget.

Ezek közé tartozik az IS limuzin is, amely a modellfrissítés után még inkább feltűnő. Azon lehetne vitatkozni, hogy az egyes részletek mennyire harmonikusak, az biztos, hogy az Audi A4-es, a BMW 3-as és a Mercedes C osztály visszafogottnak tűnik a japán kihívó mellett. A fronton módosították a fényszórókat, és némileg változtattak a hűtőmaszk arányain, hátul pedig szintén leheletfinom változtatást eszközöltek a lámpán. A már full LED-es fényszóróval is elérhető IS új színpalettát és keréktárcsa-kínálatot is kapott.

A hellyel nem bánik bőkezűen az IS. Az jó, hogy körbeöleli a vezetőt az autó, ezért otthonos, de a középkonzol kialakítása miatt a nagyobb termetűek úgy érezhetik, hogy a térdük be van szorítva, az ülőlap pedig keskeny és rövid. A hátsó sorban sem lehet keresztbe tett lábakkal utazni, de nincs szégyenkeznivalójuk a tervezőknek. Az új Lexus IS 4,68 méteres hosszával inkább kissé passzentos, de annál minőségibb, jól összerakott sportszedán. Erről árulkodnak a belső anyagok és az illesztési hézagok is. Az új fabetéteket a Yamaha Fine Technologies által használt speciális technikával „karcolták” – ezt az eljárást használja a hangszergyártó több termékénél is.

A 300h névre keresztelt, 223 lóerő rendszerteljesítményű hibridet kipróbálva, megbizonyosodhattunk arról, hogy ha jogos kritikát kap a gyártó, akkor megpróbálja orvosolni. A hibridnél például az átprogramozott vezérlésnek köszönhetően padlógáznál már nem bőg annyira a motor, az e-CVT váltó pedig sokkal inkább úgy viselkedik, mint a hagyományos automaták. Az biztos, hogy kifinomultságban a Lexus hibrid rendszere még mindig páratlan (indítás-leállítás), városban tényleg tökéletes a hajtáslánc. A sietés azonban nem az IS 300h erőssége, pedig nyers erő azért van benne, gyorsításkor pedig szépen kúszik felfelé a mutató. A hibrid hajtás ellenére a futómű és a kormányzás pont olyan, mint amit egy sportszedántól elvárhatunk.

Az úthibákat nem szereti ugyan az IS, jó minőségű aszfalton viszont magas fokú a stabilitása. Kanyargós úton igazi élvezet a terelgetése, a volán nagyon közvetlen, a szervorásegítés mértéke viszonylag szerény. Érdemes megemlíteni még az F Sport változatot is, amely adaptív futóművel büszkélkedhet. A vagányabb orrkiképzés és számos, a sportosságot hangsúlyozó részlet mellett ebben a verzióban hanggenerátor is van. A hangszórókból V6-os műhang jön a gázadásokra. Ugyan hálózatról tölthető IS még nincs, arra nagy hangsúlyt helyezett a Lexus, hogy a vezetéstámogató rendszerek területén előrelépjen. A Lexus Safety System+ ütközésmegelőzőt, adaptív tempomatot, sávelhagyásra figyelmeztető rendszert, automata távfénykapcsolást és hátsó keresztirányú forgalomfigyelést is kapott. Megmaradt a kínálatban a 2,0 literes, turbós benzinmotor, de aligha veszélyezteti majd a hibridet, a Lexus előrejelzései szerint továbbra is 10 százalékot tesz majd ki a 200t az európai IS-értékesítésekből.

A Lexus nem szolgál azzal, mint a német gyártók, hogy 10 millió forint alatti változatokat is kínáljon. Ám korrekt összegért, 10,74 millióért beülhetünk egy olyan hibridbe, amely igazi alternatívája a dízeleknek. Az IS akkor kerül árelőnybe a vetélytársakkal szemben, ha elkezdjük felszerelni, e tekintetben – akárcsak a GS nagyautó – még mindig kőkeményen odaszúr a német ellenfeleknek.

Hatalmas ugrás a magyar piacon

Eddigi legjobb évét könyvelhette el 2016-ban a Lexus hazai forgalmazója, 484 darab új autót értékesített hazánkban. A 2015-ös eredményekhez viszonyított (258 példány) hatalmas ugrás az új szabadidő-autóknak, az RX-nek és az NX-nek köszönhető – csak az utóbbiból 210 darabot adtak el tavaly. Ehhez képest meglepően kevés fogyott a limuzinokból, az IS-ből 41-et, míg a GS-ből 42-t rendeltek. A forgalmazó arra számít, hogy idén már 650 darab új Lexusra kötnek szerződést. A megnövekedett igények miatt két új kereskedés nyílik hazánkban az eddigi egyetlen budapesti mellé.


Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.