Eredetileg 2017 végére ígérték a sorozatgyártást, igaz az előbbre hozott dátumot is illik fenntartással kezelni, hiszen az első Model X városi e-terepjárók (e-SUV) is a beharangozotthoz képest másfél éves csúszással gördültek le a szalagról. Év végére meglesz a heti ötezres, „valamikor” 2018-ban pedig a tízezres darabszám – írja a Forbes.
A Model 3 ára egyelőre változatlan, annak alacsonyan tartása érdekében a Model S és a Model X típusokba zsúfolt technikai vívmányok szűrten jelennek majd meg a családi autóban, amelyek - elődeivel szemben - csak bejáratásuk idején tankolhatnak ingyen áramot a Tesla szupertöltő hálózatánál, nekik már fizetniük is kell.
Tervek terén szárnyal, viszont pénzügyi vonalon viszont továbbra is bukdácsol a Tesla, amely a tavalyi záró negyedévet 219 millió dolláros veszteséggel zárta, jóllehet Musk erre az időszakra is profitot ígért a befektetőknek október végén, amikor hosszú idő után visszatért a nyereségzónába. Ahhoz viszont a tavalyi 76 230 autónál sokkal többet kell gyártania.
Pénzügyi célokat nem is fogalmaztak meg azon túl, hogy az idén 2.5 milliárd dollár értékű fejlesztéseket hajtanak végre. Tavaly a Tesla autógyártásból származó bevétele 6,35 milliárd dollárra ugrott a 2015-ös 3,74 milliárdról, míg a veszteség 888 millióról 773 millióra csökkent.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.