A főpolgármester kedden a Lánchíd Rádió reggeli műsorában kiemelte: egyetlen egy kivétellel valamennyi megállapítás a 2010. évi választást jelentősen megelőző időpontokat érinti. A legsúlyosabbak, így az Alstom-szerződések ügye is még a 2006. évi választások előtt születtek meg - mondta.
"Nem nagyon hiszem, hogy van miről beszélni" - fogalmazott a főpolgármester, rámutatva arra, hogy az egyetlen 2010 utáni észrevétel az OLAF részéről "pusztán" az ellenőrző mérnök cseréjére vonatkozik.
Az ellenőrző mérnökkel a szerződést 2006 júniusától kötötték meg határozott időre 2012-ig. Azt írja erről az OLAF, hogy a mérnök szerepét egy olyan vállalat töltötte be, amely komoly összeférhetetlenségben állt több kivitelezési alvállalkozóval is, és szabálytalan kifizetéseket eszközölt - mondta el Tarlós István.
Mint kifejtette, a mérnököt le akarták cserélni, ezért 2010 után kétszer is kiírtak közbeszerzést, de ezeket megtámadták feltehetően időhúzás céljából. A mérnök "in-house" beszerzése 2012 decemberében történt meg, amikor is a BKK Közutat - kormányzati hozzájárulással - megbízták az ellenőrzi tevékenységgel. Közölte, ezzel kapcsolatban az OLAF a közbeszerzési eljárás elmaradását helytelenítette, de egyúttal megállapította, hogy a mérnökcserével megszüntettek egy súlyos szabálytalanságot.
Tarlós István szólt arról is, hogy Demszky Gábor volt szabad demokrata főpolgármester idején a főváros vezetése egy metrószerződést sem vitt be a Fővárosi Közgyűlés elé. Nem tudni kik és hol döntöttek - jegyezte meg.
Tarlós István furcsának nevezte, hogy Demszky Gábor anélkül, hogy meggyanúsítanák, ügyvédet fogad és hirtelen kijelentik, hogy semmihez nincs köze. Az a furcsa, hogy pont az ellenkezője hangzik el, mint korábban, azaz, hogy Demszky Gábornak van a legtöbb köze a 4-es metróhoz, és most az OLAF-jelentéssel 180 fokot fordult a dolog - mondta a főpolgármester, megjegyezve: ezzel semmi olyat nem akar állítani, hogy Demszky Gábort "konkrétan és biztosan jogi felelősség terhelné, de ez a magatartás furcsának tartható".
Annak kapcsán, hogy a kormány nyilvánosságra hozta az OLAF-jelentést, azt mondta: a lényeg az, hogy a jelentés megjelent és hogy abban mi áll. "Ideje lenne nem a különböző véleményekről, fantazmagóriákról beszélni, hanem megnézni a jelentést" - fogalmazott Tarlós István.
A négyes metró harmadát ellopták
Ahogy arról korábban lapunk is beszámolt, a Fővárosi Önkormányzat, az Alstom és Medgyessy Péter volt miniszterelnök korrupciós érintettségét is felveti az Európai Csalás Elleni Hivatal (OLAF) négyesmetró-beruházásról készített jelentése.
A 452 milliárd forintos négyesmetró-beruházás több mint kétharmada, a gyanú szerint 272 milliárd érintett csalással vagy szabálytalan felhasználással, 167 milliárdot pedig elloptak. A fejlesztéshez 76 milliárd forintot használtak fel a közlekedési operatív program terhére, ebből 59 milliárd volt az uniós támogatás, utóbbit követelheti vissza az Európai Bizottság – ismertette az Európai Csalás Elleni Hivatal négyes metróról készült nyomozati anyagának legsúlyosabb tételeit Csepreghy Nándor, a Miniszterelnökség parlamenti államtitkára a múlt héten.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.