Az „A Telekom 4G mobilinternetet választják a legtöbben. Bízd rá magad!” szlogenű kampánnyal elkövetett jogsértésért 35 millió forint bírságot szabott ki a GVH a Telekomra.
A GVH a kommunikációs kampány 2015 júliusa és augusztusa között megjelent tájékoztatásait vizsgálta. E kampány üzenete az volt, hogy a Telekom 4G mobilinternetet többen használják, mint a Telenor vagy a Vodafone 4G mobilinternet-szolgáltatását. A GVH jogsértőnek ítélte meg a Telekom fenti kommunikációját, mert az összehasonlító reklámokban nem teljesült az ellenőrizhetőség követelménye - írja a GVH közleményében.
A GVH döntésében kimondta azt is, hogy nem lehet tárgyilagos az az összehasonlítás, amely nem ellenőrizhető – figyelemmel arra, hogy a versenytörvény szerint egy jogszerű összehasonlító reklám lényeges, meghatározó, jellemző és ellenőrizhető tulajdonságra vonatkozhat, és az összehasonlítás csak tárgyilagosan történhet.
A jelen ügyben érintett 4G mobilinternet-szolgáltatás piacán 2015-ben jelentős és viszonylag gyors ütemű hálózatfejlesztések történtek, amelyek a piac átrendeződését eredményezhették. A GVH meggyőződése, hogy ilyen körülmények között tisztességtelen olyan, a piaci verseny befolyásolására képes összehasonlító reklámok közzététele, amelyek valóságtartalma, hitelessége majd csak később, akár évek elteltével állapítható meg, amikor azok már kifejtették hatásukat.
A GVH egyúttal megszüntetett két, szintén a Telekommal szemben indított eljárást, amelyekben a Telekom 2015 októbere és novembere közötti „4G Tesztelték, bizonyított” szlogenű kampányának, valamint a 2015 decemberében zajlott „Ha számít a gyorsaság” szlogenű kampányának tájékoztatásait vizsgálta - írják.
A Magyar Telekom azt közölte az MTI-vel, hogy várhatóan bíróságon támadja meg a határozatot. Felidézték, hogy a GVH egy korábbi határozata miatt szintén bírósághoz fordultak, két másik kampányuk esetében pedig a hivatal nem talált jogsértést. Hozzátették, hogy az elmúlt hónapban jogerősen pert nyertek a Vodafone ellen, amely kifogásolta, hogy a Magyar Telekom a három magyarországi szolgáltató 4G hálózat sebességét hasonlította össze egy korábbi kampányában.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.