Papíronként ez 218 dolláros átlagárnak felel meg, ami több mint húsz százalékkal alacsonyabb a bejelentést megelőző napi záróárnál. A Tesla árfolyama a hírre minimálisan erősödött. A diszkontot a befektetés nagy volumene mellett a Teslát körüllengő bizonytalanságok is magyarázzák.
A Tencent érdeklődése a Reuters szerint logikus, hiszen maga is innovatív – internetes – szolgáltatásokat nyújt, amelyek a jövőben a Tesla önvezető és elektromos autóiban egyaránt bevethetők lesznek. A cég a Didi Chuxing, azaz a kínai Ubert felvásárló fuvarozóvállalat egyik legnagyobb befektetője is egyben, továbbá a mesterséges intelligencia autóipari alkalmazása terén is élen jár.
Kína kiemelt helyen szerepel a Tesla térképén: tavaly egymilliárd dollár feletti forgalmat értek el itt, 11,8 ezer elektromos autót adtak el, ami az előző évi mennyiség ötszöröse és a globális Tesla-értékesítések 16 százaléka. Huszonnégy szalonnal vannak jelen, 114 szuper-töltőállomást és 348 hagyományos töltőállomást építettek eddig. Kína már most a Tesla harmadik legnagyobb piaca, ahol – reményeik szerint – az ősszel debütáló, elérhető áron kínált családi elektromos autójuk, a Model 3 tarolni fog.
Ellentétes irányú mozgás is megfigyelhető az elektromos járművek piacán, hiszen például a Warren Buffett nagybefektető nevével fémjelzett Berkshire Hathaway a nemrég Komáromban buszösszeszerelő üzemet nyitó kínai „álomépítő műhely”, a Build Your Dreams (BYD) egyik főrészvényese lett.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.