Hogy melyik a legkívánatosabb 7-es BMW? Ha eltekintünk a hamarosan piacra kerülő V12-es M760Li-től, alighanem a 750Li változat a befutó. A ma elérhető egyik legjobb hajtáslánc dolgozik az alaphelyzetben 34 milliós árcédulájú modellben, 4,4 literes, V8-as, biturbójával végtelen erőt s egyben harmóniát áraszt. Bár a dízelek már a luxuskategóriában is helyet követelnek maguknak, de amikor megnyomjuk az indítógombot, és távolinak tűnő morajlással életre kel a V8-as, azért még a megszállott gázolajosok is felsóhajtanak, hogy ilyen produkcióra bizony csak egy nagy benzines képes.
Hatalmas kontrasztot képvisel ezzel szemben a zöld rendszámos 40e, mely egészen más koncepció jegyében született. Ennek a modellnek a takarékosság van a zászlajára tűzve, hiszen egy konnektoros hibridről van szó, amelynek motorterében szinte elvesző, 2,0 literes benzinmotort és egy villanymotort találunk – utóbbival a gyári értékek szerint 40 kilométert is képes megtenni két töltés között a vegyes hajtású 7-es.
Tulajdonképpen az a furcsa helyzet, hogy az 50i technikai értelemben egészen konvencionálisnak tűnik a 40e mellett. Pont az a legjobb a V8-as verzióban, hogy „műértő” és tehetős kuncsaftoknak készül, akik pár literes fogyasztáselőny miatt sosem mondanának le a nyolc hengerről, a bársonyos járásról és persze a nagy benzinmotor presztízséről. A 450 lóerős csúcsteljesítménnyel meg úgy gyorsul a 7-es, mintha nem is egy hatalmas luxusautó lenne, 4,5 másodperces sprintidejével mindössze három tizeddel éri el lassabban a 100-as tempót, mint az 560 lovas M6 Coupé.
Beszédes adat, de ennél sokkal hatásosabb, amikor a 4000-es fordulat felett szépen kiereszti a hangját a V8-as. Ráadásul az xDrive hajtás miatt még a legdurvább sprint esetén sincs tapadáshiány: amikor kanyarból kifelé lenyomjuk a gázt, legfeljebb a gumik felől hallunk egy kis nyikkanást, a kormányon sem érezni, hogy most éppen 650 Nm-t kell az aszfaltra vinni. Bármennyire abszurdnak hangzik is, de a maga nemében nem is annyira pazarló a 750Li xDrive, vegyes használatban, az erőtartalék kiaknázásával sem kér többet 12-13 liternél 100 kilométerenként, ami egy több mint ötméteres, V8-as benzines, összkerékhajtású autótól tisztességes érték.
És ehhez képest mit tud a 740e? Először is kezdjük azzal, hogy ha nem töltögetjük (4,5 óra 240 V-os hálózatról), hanem hagyományos hibridként használjuk, akkor 9 liter körüli fogyasztással kalkulálhatunk. Ez önmagában nem rossz, hiszen mégiscsak egy 326 lóerő rendszerteljesítményű luxusautóról van szó, de a mindössze 46 literes tank és a szerény hatótáv mutatja, ezt a modellt arra találták ki, hogy minél gyakrabban éljen a felhasználó a tisztán elektromos hajtás előnyeivel. Az akkumulátor 9,2 kWh kapacitása elég ahhoz, hogy a 95 lóerős villanymotor Max e-Drive üzemmódba kapcsolva akár 140 km/órás sebességre gyorsítsa az autót anélkül, hogy a benzinmotor beindulna.
Ilyenkor drasztikusan csökken a hatótáv, amely a gyakorlatban 30-35 kilométer. Ezt persze jelentősen befolyásolja a hőmérséklet és a bekapcsolt fogyasztók, például mínusz 10 fokos hidegben – a páramentesítés miatt klímázva és hátsó ablakfűtést használva – alig tud többet 20 kilométernél. A hibrid ugyanolyan semlegesen fordul, mint a V8-as, ami igazából nem is meglepő, hiszen a 740e ha kicsivel is, de könnyebb nála. Mindkettőre érvényes, hogy egyszerre szuperkomfortos a 7-es, miközben nagyon gyors irányváltásokra képes. Még a keresztbordákat is annyira szépen vasalja ki a légrugós rendszer, hogy szinte teljesen észrevétlenek maradnak az úthibák.
Lehetne sorolni, hogy milyen összeszerelési minőséget és kényelemszintet hoz ez a két autó, de ez önmagában kevés lenne például egy Mercedes S osztállyal szemben. A BMW – már csak frissessége okán is – inkább technikai megoldásaival kápráztatja el a tulajdonost. Legyen szó a távirányítóról vezérelhető parkolásról, az akár 600 méterre világító lézerfényszórókról vagy a gesztusvezérlésről, az új 7-esbe gyakorlatilag mindent belesűrítettek. A mozgó cégérnek tekinthető modellek esetében bármelyik motorváltozat mellett döntünk, nagyot hibázni nem lehet. Városi közlekedésre a hibrid, autópályázásra a dízel, rajongásra pedig egy öblös benzines a legjobb. Mint a szegmens összes modelljénél, a BMW-nél is nagy árlépcsőket találunk az egyes motorváltozatok között. Az alap 3,0 literes dízelhez képest közel 3 millióval többet kérnek a hibridért, míg a 750Li xDrive felára már nyolcmilliós pluszt mutat.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.