Jörg Kerner volt ugyanis az Audi vezető motorelektronikus mérnöke 2004-től, miközben jó barátja, a jelenlegi VW vezér, Matthias Müller felelt az Audi és a Lamborghini modellekért. Mint ismert, Müller 2015-ben Kernert bízta meg az ügy felgöngyölítésével.
[caption id="" align="alignleft" width="768"] Fotó: AFP[/caption]Egy kiszivárogtatott levél szerint Kerner már 2007-ben tudott a csalásról, hiszen az akkor már 3 éve a Bosch-sal közösen fejlesztett szoftvert egyéb célokra is fel akarták használni. A levélből nem derül ki, pontosan mire, de eredetileg a szoftvert a VW dízelek jellegzetes kerregésének minimalizálására fejlesztették ki.
A Bosch mérnöke által küldött email arra mutatott, hogy a VW csoportszinten tervezi a folyamat irányítását és új szintre kívánja emelni a szoftver használatát.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.