Gulyás Attila, az érdekképviselet elnöke szerint furcsa módon a 15 ezer kilométeres tartampróba alatt ezek a hibák nem jöttek elő, de ez a hibamennyiség is még a tűréshatáron belül van. A problémák szoftveres okokra vezethetőek vissza, ezeket könnyebb orvosolni, mintha a motorral, hajtással lenne mechanikai probléma.
Hozzátette, korábban a 2-es és a 4-es metróvonalon használt Alstom-kocsikkal is volt ennyi hiba, de mivel több szerelvény futott az alagutakban, az emberek ennyire nem vették észre.
[caption id="" align="aligncenter" width="600"] Kép: Móricz-Sabján Simon[/caption]
Gulyás Attila azt is közölte, akkor lesz súlyos a helyzet, ha a hibajelenségek heteken belül nem szűnnek meg, és a forgalomba álló második szerelvénnyel is problémák lesznek. Egyelőre azonban korai kijelenteni, hogy a felújított orosz szerelvény műszakilag rossz lenne - mondta.
A Metrovagonmas által gyártott, majd felújított első szerelvény hétfőn állt először forgalomba. Az új orosz metrószerelvény azonban összességében rossz hetet zár: kedden délután azért kellett kiállítani, mert az ajtózáródást hibásan jelezte a metróvezetőnek. Szerdán el sem indították a szerelvényt, amíg át nem vizsgálták az egészet. Csütörtökön aztán hivatalosan az orosz fél kérésére vonták ki a forgalomból, pénteken pedig ok nélküli befékezés miatt kellett segédvonattal kihúzni az alagútból.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.