Ljubljanának a harmadik legnagyobb repülőtere volt a régióban Belgrád és Zágráb után. Jelenleg kevesebb utasforgalmat bonyolít, mint Split és Dubrovnik, valamint Koszovóban a pristinai és Macedóniában a szkopjei repülőtér, de nemsokára lekörözheti Montenegróban a podgoricai és tivati légikikötő is. A Siol.net szlovén portál arról cikkezett, hogy a ljubljanai Joze Pucnik repülőtér azután sem fejlődött, hogy két évvel ezelőtt átvette a német Fraport vállalat. (Az idei évre nézve Magyarországon a vidéki repterek is optimisták.)
A német Fraport nemrég úgy döntött, átnevezi a ljubljanai repülőteret Fraport Szlovéniára, és a következő napokban az is kiderül, a németek építenek-e új utasterminált a szlovén fővárosban. "Amennyiben a vállalat elfogadja az utasterminál bővítéséről szóló határozatot, a tervezettnél akkor is kisebb objektum épül, és 57 millió euró helyett, mindössze 15-20 millió eurót fektetnek a fejlesztésbe" - írta a Siol.net. (A ferihegyi reptéren viszont most is zajlanak a bővítési munkálatok.)
A legnagyobb problémát a nemzeti Adria Airways légitársaság okozza, amely annak ellenére úszik az adósságban, hogy megvásárolta a német 4K Invest alap. Az elmúlt napokban a fizetések csökkentése miatt a társaság pilótái is sztrájkoltak. Az elmúlt tíz évben a ljubljanai repülőtér utasforgalma alig öt százalékkal nőtt, tavaly elérte az 1,4 millió utast, míg a környező országokban szász százalékos volt a növekedés. Belgrád 4,9 millió, Zágráb 2,7 millió, Split 2,2 millió, Dubrovnik 1,9 millió, Pristina 1,7 millió, Szkopje 1,6 millió, Podgorica 873 ezres, Szarajevó pedig 838 ezres utasforgalmat bonyolított le tavaly.
A német cég csökkentette ugyan a kiadásokat, az eladásból származó bevételek három százalékkal, a kamatok, adózás és értékcsökkenési leírás előtti eredmény (EBIDTA) 25 százalékkal nőtt, az operatív nyereség (EBIT) pedig megháromszorozódott, de az utasforgalom tovább csökkent. A portál úgy vélte: a Fraport nem azért vette át a ljubljanai repülőteret (170 millió euróért), hogy annak növelje utasforgalmát, helyette a teherforgalomra koncentrált, amely sokkal nagyobb profitot termel.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.