A szövetség nemrégiben fogadta el a 2017 legyen a mikro- és kisvállalkozások éve című akciótervet. Az Iposz elnöke kiemelte, hogy szerintük a kisiparosok, kézművesek körében még mindig nem eléggé ismertek a kisvállalkozásoknak ajánlott kedvező adózási formák, azaz a kisvállalati adó (kiva) és a kisadózó vállalkozások tételes adója (kata), mert a könyvelők nem tartják fontosnak a részletek ezen adónemek előnyeinek ismertetését, illetve részben nem is áll érdekükben ezt megtenni. Példaként említette, hogy a kata választásakor a nyugdíj előtt álló főállású kisvállalkozók jellemzően nemigen tudják, hogy ez az adózási forma csökkentett szolgálati időt von maga után, ezt nem mérlegelik, utólag szembesülnek a szabállyal, valamint annak következményeivel.
[caption id="" align="alignleft" width="600"] Az Iposz fontosnak tartja, hogy a kézműveseket felkészítsék a digitalizációra - fotó: AFP[/caption]
Németh hozzáfűzte: az Iposz fontosnak tartja, hogy a kézműveseket felkészítsék a digitalizációra, ezért a visegrádi országok társszövetségeivel közösen programot indítanának arra, hogy felhívják a figyelmet az elektronikus megoldásokra, illetve vizsgálják ezek kisiparosokra gyakorolt hatását. Kitért arra, hogy tíz-tizenkét éven belül jelentős gondok lehetnek a helyi szinten jelenleg még elérhető szolgáltatások nyújtásával, ha nem lesz megfelelő utánpótlás. Szerinte a fiatalokat nemcsak a szakmai ismeretekre, hanem a vállalkozás működtetésére is ki kellene képezni, már csak azért is, mert az elkövetkezendő időszakban gondot jelent majd a kisvállalkozások átörökítése.
Ennek megoldásaként a szervezet javaslatot készít a feketepiacon feketén működő "vállalkozóknak látszó elemeket" kiszűrő ellenőrzésre és a szankcionálás módjára, mert "aki nem adózik, azzal nem lehet versenyezni". A szövetség szerint a gazdaság fehérítését eredményezné az áfacsökkentés, amire azért is szükség lenne, hogy a lakossági szolgáltatás "ne menjen a feketepiac irányába" - tette hozzá.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.