A Mastercard kutatása szerint Európán belül az Egyesült Királyság internet-használói választják leggyakrabban az online piacteret. (A jogsértő webshopokról feketelistát készítenek). Itt 8 százalék azok aránya, akik mindennap vásárolnak az interneten, ami nagyságrendileg hasonló a lengyelek (9 százalék), a litvánok (9 százalék) és az olaszok (8 százalék) értékeihez.
[caption id="" align="alignleft" width="600"] A tartós fogyasztási cikkek a legnépszerűbbek Fotó: AFP[/caption]A britek ugyanakkor kitűnnek a többi ország közül a heti online vásárlási adatokkal: a felhasználók 41 százaléka hetente legalább egyszer vesz valamit online, őket az írek (32 százalék) és a németek (30 százalék) követik a ranglistán. Ezzel szemben a magyarok (18 százalé), a finnek (17 százalék), az észtek (16 százalék) és a dánok (16 százalék) esetében lényegesen alacsonyabb a hetente vásárlók aránya.
A legkedveltebb termékek nem a mindennapi bevásárláshoz köthetők, sokkal inkább a tartós fogyasztási cikkek közül kerülnek ki. A ruházat és cipő (48 százalék), a különböző jegyek (34 százalék), az elektronikai cikkek (33 százalék) és a könyvek (31 százalék) vásárlása a leggyakoribb, de itt is láthatunk eltéréseket az egyes térségekben:
A kutatás az újgenerációs fizetési módokkal (e-walletek, banki applikációk, QR kód szkennelés) kapcsolatos hozzáállást is vizsgálta. Miközben Európa-szerte világosan látszik a nyitottság az új technológiák használatára, az érdeklődés nem mindig tükröződik a tényleges használatban. A spanyolok például nagyon lelkesek az e-walletek iránt, a tényleges használat terén viszont lemaradtak a norvégok (20 százalék), a görögök (20 százalék), és a finnek (19 százalék) mögött.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.