Míg az építőiparban évente átlag 100 esetben kell vizsgálatot indítani nem fizetés miatt, a második helyen álló fuvarozásban csak 30 ilyen eset fordul elő. Az elemzők a tavalyi brutális visszaesés után csak 2017 végére várják az építőipar teljesítményének javulását, mert akkorra fejeződik be a CSOK bevezetése óta újraindult lakásépítkezések első hulláma.
A halasztott fizetés továbbra is meghatározó az építőiparban, mint ahogy az is, hogy az építőipari cégek késnek a számláik kifizetésével. A B2B, tehát a vállalati ügyfeleknek megszabott számlafizetési határidők az építőipar esetében körülbelül két héttel haladták meg az országos átlagot.
Az elemzők a szektor legfőbb kockázatának továbbra is a megrendelések összetételét tartják. Míg a német, francia vagy holland építőipar motorja a lakásépítés, addig Magyarországon az uniós finanszírozású infrastrukturális beruházások húzták az építőipart. Az infrastrukturális beruházások elszívják a szakképzett munkaerőt a lakásépítések elől, miközben a vállalatok 50 százaléka már eleve a munkaerőhiányt tartja a növekedés legnagyobb akadályának.
A munkaerő problémája a lakásvásárlóknak is rossz hír, mert az ingatlanfejlesztők csak kevésbé hatékonyan és többletköltségekkel tudják átadni a lakásokat, és ennek az árak emelkedése lehet a következménye. A lakásárakat az áfa változása is emelheti, ha ugyanis marad a jelenlegi szabályozás, akkor 2019-ben megszűnik a lakások kedvezményes áfája.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.