Nyilvánosságra hozta a Magyar Lapkiadók Egyesülete a 2016. évi sajtópiaci eredményeket. Az újságok, magazinok 32,352 milliárd forint reklámbevételt (+118 millió forint) és 58,124 milliárd forint lapeladásból származó bevételt (172 millió forint növekedés) értek el tavaly. A kiadóvállalatok ezen felül 7,708 milliárd forint online hirdetési árbevételt is realizáltak, ami 23 százalékos növekedés az előző évhez képest. A print piac összesített árbevétele 98,184 milliárd forint lett.
A szektor hirdetési bevételeinek 90 százalékát a napilapok, női lapok, ingyenes hetilapok és hirdetési újságok, gazdasági és közéleti magazinok és B2B magazinok reklámbevételei adják. Az olvasottság kutatás (NOK) számai szerint a magyar lakosság 76 százaléka, 6 427 745 lapolvasó olvas nyomtatott terméket. A printhirdetéseket vásárlóképes fogyasztók olvassák, és az alacsony reklámzaj közepette a hirdetőknek jelentős forgalmat és konverziót produkálnak, nem utolsó sorban az imázs építésében is nélkülözhetetlen szerepük van. Míg az A és B státuszúak a lakosság közel 21 százalékát alkotják a mért, 15 évesnél idősebb fogyasztók körében, addig a fizetős magazinok olvasóinak 25 százaléka, a napilapokénak pedig 23 százaléka kerül ki ebből az „elit” célcsoportból.
A Kantar Media adatai szerint a top hirdetők körében is töretlen a print népszerűsége: 2016 első felében a reklámköltések 80 százalékát adó, összesen 155 hirdető közül 137 használta a nyomtatott sajtót. A sajtóban hirdetők száma jelentős növekedést mutat – míg 2014-ben csak 4243 darab, 2015-ben pedig 4340 hirdetőt összesítettek, addig 2016-ra ez a szám már elérte a 4547-et. A nagyon kis hirdetők nem feltétlenül kerülnek bele ezekbe az összesítésekbe, ezért a valóságban sokkal magasabb lehet a sajtóban hirdető cégek száma.
A sajtó nem csak árbevétel, de nyereségesség szempontjából is piacvezető, a Whitereport adatbázisában szereplő, pénzügyi adattal rendelkező közel 800 médiavállalat együttes éves nettó árbevétele legnagyobb része a printvállalatoknál koncentrálódott, ami az árbevételek 45 százalékát jelenti.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.