BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

A húsvét magyar receptje: végy 15 darab tojást és 70 deka sonkát

A húsvéthoz kapcsolódó sonka- és tojásfogyasztás hagyományát az ünnepi időszak megnövekedett havi fogyasztási adatai is jelzik.

Az ünnepre való készülődés időszakában jellemzően megélénkül a kereslet egyes élelmiszerek iránt, a rájuk fordított összeg nagysága pedig jóval meghaladja egy átlagos hónap kiadását. A sonka és a tojás a húsvéti időszakban a legkeresettebb, de a csokoládé forgalma is jelentősen növekszik.

 [caption id="" align="aligncenter" width="514"]Sonkafélékre, tojásra és csokoládéra fordított egy főre jutó havi kiadás, 2016 Sonkafélékre, tojásra és csokoládéra fordított egy főre jutó havi kiadás, 2016[/caption]

A húsvét nem egy meghatározott napra, sőt nem is egy adott hónapra esik (2015-ben a húsvétot áprilisban, 2016-ban pedig márciusban ünnepeltük). 2016 márciusában a háztartások egy főre jutó fogyasztási kiadása 74,9 ezer forintot tett ki összesen, ebből a legnagyobb arányban (27,4 százalék) élelmiszerekre és alkoholmentes italokra költött a lakosság - közölte a Központi Statisztikai Hivatal (KSH). (Itt vannak a legfontosabb szempontok, hogy mire ügyeljünk a sonka és a tojás megvásárlásakor!)

Az élelmiszerek közül sonkára, szalámira 2016-ban a húsvét közeledtével, márciusban adta ki a legtöbbet a lakosság, fejenként 1209 forintot. Az összeg mintegy harmadával (33,9 százalékkal) haladta meg a 2016. évi átlagos havi értéket. Tojásból is húsvét környékén vásárolunk a legtöbbet, az egy főre jutó fogyasztás volumene 2016 márciusában közel negyedével (23,4 százalékkal) volt magasabb az éves átlagnál. (Tojásvásárláskor fontos, hogy csak tiszta, friss, ép tojást vegyünk. A tojás dobozán ellenőrizzük a minőség-megőrzési idő lejáratának dátumát, közeli lejárati idejű termék esetén gondoljuk át, mikor, mire szeretnénk felhasználni a tojást.)

A húsvéti időszakban szalámiból, sonkafélékből 2016-ban 0,7 kg fogyott fejenként, ami több mint másfélszerese, a fejenként vásárolt 15 db tojás pedig negyedével több az éves átlagos mennyiségnek. Csokoládéra is ebben az időszakban ad ki a legtöbbet a lakosság: 2016 márciusában fejenként 796 forintot költöttek erre a háztartások, ami 76,1 százalékkal haladta meg egy átlagos hónap fogyasztását a vizsgált évben. Az alkoholos italokra kiadott összeg is emelkedik az ünnepnapok közeledtével, erre 990 forintot fordítottak a háztartások fejenként húsvét előtt.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.