BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Befejeződött a dél-budai villamosmegállók korszerűsítése

Befejeződött Dél-Budán a villamosmegállók akadálymentesítése és felújítása. A 2016 nyarán indult munkálatok során az Alkotás utcában, a Bartók Béla úton, a Fehérvári úton és a Villányi úton korszerűsítették a villamosmegállókat, hogy azok akadálymentes közlekedési lehetőséget nyújtsanak.

Véget ért a dél-budai villamosmegállók korszerűsítése, a felújítások során összesen 55 peront építettek át a 17-es, a 19-es, a 41-es, a 47-es, a 48-as, a 49-es, az 56-os, az 56A és a 61-es villamos vonalán - közölte a Budapesti Közlekedési Központ. Az új megállóhelyi peronok igazodnak a CAF Urbos járművek padlómagasságához és hosszúságához, így egységesen 26 centiméter magasak és legalább 36 méter hosszúak.

[caption id="" align="alignleft" width="600"]Kép: AFP Kép: AFP[/caption]

A gyalogos átkelőhelyeknél rámpák segítik a feljutást, a látásukban korlátozottak közlekedését pedig vakvezető sáv segíti. Ott, ahol az akadálymentes megközelítés jelenleg nem megoldott – például a Déli pályaudvarnál –, új gyalogátkelőhely létesült. Emellett egyéb munkákat is végeztek, többek között bizonyos peronok környezetében megnövelték a zöldfelületet, új peronberendezést – esőbeállót, padokat, szemetest stb. – helyeztek el. De az érintett villamosvonal-szakaszok egy részén – összehangolva a peronépítéssel – elvégezték a szükséges vágány- valamint felsővezeték-karbantartási, illetve a villamosok üzembiztonságát fokozó földkábel-építési munkákat is.

A peronkorszerűsítési munkák és a kapcsolódó fejlesztések 99,44 százalékos uniós támogatás felhasználásával valósultak meg, mintegy 2,165 milliárd forintos értékben.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.