Véget ért a dél-budai villamosmegállók korszerűsítése, a felújítások során összesen 55 peront építettek át a 17-es, a 19-es, a 41-es, a 47-es, a 48-as, a 49-es, az 56-os, az 56A és a 61-es villamos vonalán - közölte a Budapesti Közlekedési Központ. Az új megállóhelyi peronok igazodnak a CAF Urbos járművek padlómagasságához és hosszúságához, így egységesen 26 centiméter magasak és legalább 36 méter hosszúak.
[caption id="" align="alignleft" width="600"] Kép: AFP[/caption]
A gyalogos átkelőhelyeknél rámpák segítik a feljutást, a látásukban korlátozottak közlekedését pedig vakvezető sáv segíti. Ott, ahol az akadálymentes megközelítés jelenleg nem megoldott – például a Déli pályaudvarnál –, új gyalogátkelőhely létesült. Emellett egyéb munkákat is végeztek, többek között bizonyos peronok környezetében megnövelték a zöldfelületet, új peronberendezést – esőbeállót, padokat, szemetest stb. – helyeztek el. De az érintett villamosvonal-szakaszok egy részén – összehangolva a peronépítéssel – elvégezték a szükséges vágány- valamint felsővezeték-karbantartási, illetve a villamosok üzembiztonságát fokozó földkábel-építési munkákat is.
A peronkorszerűsítési munkák és a kapcsolódó fejlesztések 99,44 százalékos uniós támogatás felhasználásával valósultak meg, mintegy 2,165 milliárd forintos értékben.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.