Szignifikáns növekedés figyelhető meg idehaza a konferenciaturizmus területén. Míg 2015-ben összesen 2819 magyar, illetve nemzetközi szervezésű rendezvényt tartottak hazánkban, addig 2016-ban ez a szám elérte a 3598-at, amely 27 százalékos növekedést jelent – derül ki a Magyar Turisztikai Ügynökség adataiból. Ezen belül a magyar rendezvények száma 1999-ról 2617-ra nőtt, míg a nemzetközi hátterű konferenciák száma 820-ról 981-re emelkedett. (Nem csak a konferenciák terén vannak jó kilátásai a turizmusnak.)
Az adatokból látszik, hogy egyre nagyobb az igény a nagy létszámot befogadni képes konferenciaközpontokra: a résztvevők immár mintegy fele érkezik 101 és 500 fő közötti rendezvényre, valamint körülbelül 42 százalékuk kisebb, 50-100 fő közötti eseményre hivatalos. A konferenciák több mint 80 százalékát szállodákban rendezik meg.
„Idén is markáns növekedést várunk a konferenciaturizmus területén. Még nem is indult el a főszezon, de már 58 darab 200 fő feletti konferenciát bonyolítottunk le szállodáinkban. Tavaly ez a szám 89 volt egész évben, tehát máris az előző évi mennyiségnek a körülbelül 65 százalékánál járunk és ez csak az első negyedév eredménye” – mondta Liptai Judit, a Danubius Zrt. központi értékesítési és marketing igazgatója. Liptai Judit hozzátette, hogy az üzleti céllal érkező vendégek tavaly 2 milliárd forint értékben foglaltak náluk szobát, illetve még ugyanennyit költöttek el a Danubius szállóiban. A vendégek mintegy egynegyede magyar volt, majd őket követik az angolok, az amerikaiak és a németek.
A Danubius Hotels folyamatos fejlesztésekkel is készül a nemzetközi és a magyar üzleti turisták minőségi kiszolgálására. „A Budai Várban található Hilton Budapest szállodában már tavaly elkezdődtek a felújítások – a szobák egyharmadának, illetve a lobbinak a rekonstrukciója már befejeződött. Emellett hamarosan a teljes rendezvényszint felújítása is lezárul, várhatóan április végéig” – mondta Liptai Judit.
Többet költenek
Az üzleti céllal érkező turisták alapvetően különböznek az átlagos turistáktól. A tapasztalatok szerint a legnagyobb költési hajlandósággal az üzleti céllal érkező turisták rendelkeznek. Ők a szoros programjuk miatt is inkább költenek a szállodákban, kevésbé jellemző, hogy elmennének a turisták által egyébként közkedvelt helyekre, mint például a romkocsmákba, vagy a belváros különféle szórakozóhelyeire.
„Ugyanakkor a konferenciaturizmus területén lévő lehetőségek kiaknázását nehezíti, hogy még mindig nincs Budapesten olyan helyszín, amely az igazán nagy, több ezer fős események minőségi kiszolgálását is lehetővé tenné. Ezen segítene a régóta tervezett kongresszusi központ megépítése, amelynek megvalósítását minden lehetséges módon támogatni kívánjuk” – tette hozzá az értékesítési és marketing igazgató.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.