Új karaktervonalak és hátrébb tolt utastér segítségével dolgozták át a mérnökök a formát, méghozzá úgy, hogy közben felismerhető maradt az előd is a BMW legújabb 5-ös sorozatában. Az utastérben is a megszokott formákkal találkozunk, a kapcsolók egy részét azonban megújították. A klímakonzolnál is elhelyeztek egy monitort, de ez nem érintőképernyő, s errefelé is sok a gomb. Valamiért kitartanak a fényes fekete felületek mellett, amelyeken nagyon jól látszanak az ujjlenyomatok, így a rendszeres takarításra is gondolni kell. A hangvezérlés magyar nyelven nem érhető el, a gesztusvezérlés látványos, de nem túl praktikus – az ujj pörgetésével nem lehet pontosan szabályozni a hangerőt, és a számítógép által elvárt sebességgel kell végrehajtani a mozdulatot –, szóval marad az iDrive és a kapcsoló a fedélzeti rendszerek vezérlésére.
Nem használták ki a vetített műszeregység előnyét, csak egyféle két kerek óra informál, minden mást a középső kijelzőről tudunk meg, bizonyos esetekben pedig a HUD segít még. Utóbbi azzal is, hogy a sebességjel addig fehér, amíg a megengedett tartományon belül vagyunk, ezt túlhaladva narancsra vált, tehát a vezető a szeme sarkából is érzékeli a változást; gondot okozhat, hogy a navigáció adatbázisából veszi az érvényes sebességértékeket, amelyek nem mindig pontosak.
A viszonylag kis méretű külső tükrök hátrányát holttérfigyelő küszöböli ki, a körkamerarendszer pedig egyszerűen remek. Van orrkamera, hogy ki tudjunk kukucskálni a parkoló autók közül kihajtáskor, ennek a szélesvásznú képe a tolatókamera képével együtt fordul el a kormány tekerésére, hogy mindig a megfelelő irányt mutassa. Parkoláskor, manőverezésnél felülnézeti képre vált, ahol nemcsak azok a vonalak láthatók, amelyek a haladási irányt mutatják, de az ajtónyitást is jelzi – így a sofőr figyelmeztetni tudja a jobbra hátul ülőt, hogy ne nyissa rá például az autó melletti virágládára az ajtót. Utóbbi a többi fedélhez és a tetőlemezhez hasonlóan alumíniumból készül, tehát drága lehet a cseréje. Hasznos lehet a kívülről vezérelt parkolás, amikor az autót a távirányítóval tudjuk előre-hátra mozgatni. Ezért a kényelemért azzal fizetünk, hogy egy valódi számítógépet hordunk a zsebünkben, ami a megszokott jeladóknál kétszer nagyobb, és hetente körülbelül kétszer kell az indukciós töltésű fiókba helyezni, mert gyorsan merül az akkumulátora.
[caption id="" align="alignleft" width="690"] A vezetési élmény remek, miközben luxusautónak is elsőrangú a limuzin. Fotó: AM[/caption]Tág határok között állíthatók az első ülések, kihúzható lábtartó is van, de hátul a magas kardánalagút miatt a középső ülőhely csak amolyan szükségmegoldás. Az első könyöklő végén lévő konzolról lehet állítani a hátsó klímát oldalanként, itt és a B oszlopon is van szellőzőnyílás. A csomagtér lapos és hosszú, a padlója nem emelhető fel, így minden KRESZ-tartozékot az oldalfalon rejtettek el.
Első körben a 20d jelzésű, 2,0 literes turbódízel az alapmotor az 5-ös karosszériában – furcsa leírni ezt a jelzőt egy majdnem 200 lóerős erőforrásra –, tesztautónkat is ez hajtotta. Nagyon elszigetelték a külvilágtól, ami nem volt kis feladat, mert a motorkép készítésekor le kellett állítani a négyhengerest: úgy ugrált a motortartó bakokon, hogy nem lett volna éles a fotó. Az utastérben nincs semmi hangja, ahogyan vibráció sincs, újraindításkor is épp csak jelzésértékűen lendít egy keveset a karosszérián.
De nemcsak az életjelek hiányoznak, valahogy a teljesítmény is. A félreértések elkerülése végett: padlógázra nagyot ugrik az 520d is, de a hosszú áttételezés, a rengeteg fokozat miatt mindezt a sofőr számára nagyon is érezhető késéssel teszi, a teljesítményéből úgy 50 lóerőt nyugodtan letagadhat. A nyolcfokozatú automatikus egység egyébként észrevétlenül, és ami fontosabb, jól ütemezve kapcsol, nem hiányoztak az egyébként felár ellenében rendelhető (plusz 50 ezer forint), a manuális beavatkozást a kormány elengedése nélkül lehetővé tevő kapcsolófülek. A futómű abszolút értelemben és a kategóriában is a legjobbak közül való, és remekül példázza, hogy egyszerű acélrugókkal és elektronikus lengéscsillapítással is remek lehet a hangolás. Pontos a kormányzás, egészen határhelyzetig semlegesen fordul az autó. Jól kiegyenlíti az úthibákat, és még Sport üzemmód esetén sem vált kőkeményre.
Az új 5-ös tehát minden téren jobb lett elődjénél, pedig arra sem lehetett panaszkodni. A vezetési élmény remek, miközben luxusautónak is elsőrangú a limuzin. Vannak ugyan hibái, de semmi olyan, amivel ne lehetne együtt élni. A gyár is tisztában van termékének képességeivel, hiszen bátran állapította meg az újdonság vételárát.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.