BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Gesztusvezérelt földi űrhajó

Nagy feladat lesz minden idők legsikeresebb 5-ös sorozatának utódlása, lássuk, mivel próbálkoznak a bajorok!

Új karaktervonalak és hátrébb tolt utastér segítségével dolgozták át a mérnökök a formát, méghozzá úgy, hogy közben felismerhető maradt az előd is a BMW legújabb 5-ös sorozatában. Az utastérben is a megszokott formákkal találkozunk, a kapcsolók egy részét azonban megújították. A klímakonzolnál is elhelyeztek egy monitort, de ez nem érintőképernyő, s errefelé is sok a gomb. Valamiért kitartanak a fényes fekete felületek mellett, amelyeken nagyon jól látszanak az ujjlenyomatok, így a rendszeres takarításra is gondolni kell. A hangvezérlés magyar nyelven nem érhető el, a gesztusvezérlés látványos, de nem túl praktikus – az ujj pörgetésével nem lehet pontosan szabályozni a hangerőt, és a számítógép által elvárt sebességgel kell végrehajtani a mozdulatot –, szóval marad az iDrive és a kapcsoló a fedélzeti rendszerek vezérlésére.

Nem használták ki a vetített műszeregység előnyét, csak egyféle két kerek óra informál, minden mást a középső kijelzőről tudunk meg, bizonyos esetekben pedig a HUD segít még. Utóbbi azzal is, hogy a sebességjel addig fehér, amíg a megengedett tartományon belül vagyunk, ezt túlhaladva narancsra vált, tehát a vezető a szeme sarkából is érzékeli a változást; gondot okozhat, hogy a navigáció adatbázisából veszi az érvényes sebességértékeket, amelyek nem mindig pontosak.

A viszonylag kis méretű külső tükrök hátrányát holttérfigyelő küszöböli ki, a körkamerarendszer pedig egyszerűen remek. Van orrkamera, hogy ki tudjunk kukucskálni a parkoló autók közül kihajtáskor, ennek a szélesvásznú képe a tolatókamera képével együtt fordul el a kormány tekerésére, hogy mindig a megfelelő irányt mutassa. Parkoláskor, manőverezésnél felülnézeti képre vált, ahol nemcsak azok a vonalak láthatók, amelyek a haladási irányt mutatják, de az ajtónyitást is jelzi – így a sofőr figyelmeztetni tudja a jobbra hátul ülőt, hogy ne nyissa rá például az autó melletti virágládára az ajtót. Utóbbi a többi fedélhez és a tetőlemezhez hasonlóan alumíniumból készül, tehát drága lehet a cseréje. Hasznos lehet a kívülről vezérelt parkolás, amikor az autót a távirányítóval tudjuk előre-hátra mozgatni. Ezért a kényelemért azzal fizetünk, hogy egy valódi számítógépet hordunk a zsebünkben, ami a megszokott jeladóknál kétszer nagyobb, és hetente körülbelül kétszer kell az indukciós töltésű fiókba helyezni, mert gyorsan merül az akkumulátora.

[caption id="" align="alignleft" width="690"]A vezetési élmény remek, miközben luxusautónak is elsőrangú a limuzin. Fotó: AM A vezetési élmény remek, miközben luxusautónak is elsőrangú a limuzin. Fotó: AM[/caption]Tág határok között állíthatók az első ülések, kihúzható lábtartó is van, de hátul a magas kardánalagút miatt a középső ülőhely csak amolyan szükségmegoldás. Az első könyöklő végén lévő konzolról lehet állítani a hátsó klímát oldalanként, itt és a B oszlopon is van szellőzőnyílás. A csomagtér lapos és hosszú, a padlója nem emelhető fel, így minden KRESZ-tartozékot az oldalfalon rejtettek el.

Első körben a 20d jelzésű, 2,0 literes turbódízel az alapmotor az 5-ös karosszériában – furcsa leírni ezt a jelzőt egy majdnem 200 lóerős erőforrásra –, tesztautónkat is ez hajtotta. Nagyon elszigetelték a külvilágtól, ami nem volt kis feladat, mert a motorkép készítésekor le kellett állítani a négyhengerest: úgy ugrált a motortartó bakokon, hogy nem lett volna éles a fotó. Az utastérben nincs semmi hangja, ahogyan vibráció sincs, újraindításkor is épp csak jelzésértékűen lendít egy keveset a karosszérián.

De nemcsak az életjelek hiányoznak, valahogy a teljesítmény is. A félreértések elkerülése végett: padlógázra nagyot ugrik az 520d is, de a hosszú áttételezés, a rengeteg fokozat miatt mindezt a sofőr számára nagyon is érezhető késéssel teszi, a teljesítményéből úgy 50 lóerőt nyugodtan letagadhat. A nyolcfokozatú automatikus egység egyébként észrevétlenül, és ami fontosabb, jól ütemezve kapcsol, nem hiányoztak az egyébként felár ellenében rendelhető (plusz 50 ezer forint), a manuális beavatkozást a kormány elengedése nélkül lehetővé tevő kapcsolófülek. A futómű abszolút értelemben és a kategóriában is a legjobbak közül való, és remekül példázza, hogy egyszerű acélrugókkal és elektronikus lengéscsillapítással is remek lehet a hangolás. Pontos a kormányzás, egészen határhelyzetig semlegesen fordul az autó. Jól kiegyenlíti az úthibákat, és még Sport üzemmód esetén sem vált kőkeményre.

Az új 5-ös tehát minden téren jobb lett elődjénél, pedig arra sem lehetett panaszkodni. A vezetési élmény remek, miközben luxusautónak is elsőrangú a limuzin. Vannak ugyan hibái, de semmi olyan, amivel ne lehetne együtt élni. A gyár is tisztában van termékének képességeivel, hiszen bátran állapította meg az újdonság vételárát.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.