Örömteli ugyan az elektromobilitás népszerűsítését célzó kormányzati szándék, de ebből a Magyar Lízingszövetség tagszervezetei – érdeklődés híján – egyelőre nem sokat profitálnak. A vállalati flottavásárlásokat az 1,5 millió forintban maximált központi támogatás nem ösztönzi kellőképpen, a cégvezetőket döntően továbbra is a puszta költségszempontok vezérlik, amikor az autóbeszerzéseikről döntenek – derül ki a lízingszövetség közleményéből.
A villanyautókból tavaly Európában csupán 5 százalékkal több, 155 ezer fogyott. A magas ár és a gyér töltőállomás-hálózat is ellenük dolgozik, ezért előbbi csökkentését, utóbbi sűrítését tartja kívánatosnak a szövetség.
Ehhez olyan új típusok is kellenek, mint a Tesla családi elektromos autója, a Model 3, amelynek sorozatgyártása ősszel kezdődhet meg.
A világszerte mutatkozó hatalmas érdeklődés miatt azonban aligha képzelhető el, hogy a tízmillió forintra beárazott autóból flottákat importáljon Magyarország az első időszakban. A jövő viszont ígéretes, egyrészt Magyarország ott lehet az európai gyártóbázisért versengő államok között, másrészt a termelés gyors felfuttatására egyre jobbak a kilátások.
A Fortune adatai szerint a korábbiaknál gördülékenyebben halad a Tesla S és X modelljeinek gyártása, az első negyedévben rekordmennyiségű, 25,4 ezer készült ezekből. A kínálat 2018-tól évi félmillió darabos lehet majd a Teslákból, amennyiben Elon Musk alapító-vezérigazgató időre meg tudja valósítani ambiciózus beruházási terveit.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.