BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Még nem kaptak rá az elektromos autókra a cégek

Örömteli ugyan az elektromobilitás népszerűsítését célzó kormányzati szándék, de ebből a Magyar Lízingszövetség tagszervezetei – érdeklődés híján – egyelőre nem sokat profitálnak. A vállalati flottavásárlásokat az 1,5 millió forintban maximált központi támogatás nem ösztönzi kellőképpen, a cégvezetőket döntően továbbra is a puszta költségszempontok vezérlik, amikor az autóbeszerzéseikről döntenek – derül ki a lízingszövetség közleményéből.

A villanyautókból tavaly Európában csupán 5 százalékkal több, 155 ezer fogyott. A magas ár és a gyér töltőállomás-hálózat is ellenük dolgozik, ezért előbbi csökkentését, utóbbi sűrítését tartja kívánatosnak a szövetség.
Ehhez olyan új típusok is kellenek, mint a Tesla családi elektromos autója, a Model 3, amelynek sorozatgyártása ősszel kezdődhet meg.

A világszerte mutatkozó hatalmas érdeklődés miatt azonban aligha képzelhető el, hogy a tízmillió forintra beárazott autóból flottákat importáljon Magyarország az első időszakban. A jövő viszont ígéretes, egyrészt Magyarország ott lehet az európai gyártóbázisért versengő államok között, másrészt a termelés gyors felfuttatására egyre jobbak a kilátások.

A Fortune adatai szerint a korábbiaknál gördülékenyebben halad a Tesla S és X modelljeinek gyártása, az első negyedévben rekordmennyiségű, 25,4 ezer készült ezekből. A kínálat 2018-tól évi félmillió darabos lehet majd a Teslákból, amennyiben Elon Musk alapító-vezérigazgató időre meg tudja valósítani ambiciózus beruházási terveit.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.