BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Miért nem kéri vissza a sérült árut az Amazon?

Gyakran fordul elő, hogy az Amazon ügyfelei megtarthatják azt az árut, amelyért garanciával visszakérik pénzüket az online kereskedőtől. A konszern nem szívjóságból tesz így, józan megfontolás áll a nagylelkűség mögött, a vásárlóknak ezért nem is érdemes visszaélni ezzel.

Magyarországon a hatályos jogszabályok szerint olyan esetekben, amikor egy adott terméknek nincsen hiányossága és rendeltetésszerűen működik, akkor a kereskedőnek nem kötelessége visszafizetni a termék árát csak azért, mert a vevő meggondolta magát, nem tetszik esetleg a termék színe vagy nem jó a mérete.

Azonban nálunk is egyre gyakrabban előfordul, hogy egy kereskedő úgy dönt: önként pénzvisszafizetési lehetőséget biztosít. Ebben az esetben a vállalkozás határozza meg, hogy mennyi ideig vállalja a pénzvisszafizetést, és azt is, hogy milyen termékekre. A cég határozza meg szintén, hogy mik az érvényesítésnek a pontos feltételei. Fontos tudnunk, amennyiben a vállalkozás ilyen pénzvisszafizetési garanciát vállal, akkor azt az általa megadott feltételek szerint köteles teljesíteni.

Ilyen esetekben és a garanciális csere, vagy pénzvisszafizetés esetén is, a kereskedők visszakérik az árukat. Nem úgy az Amazon, amely – bár nem hivatalosan – általában a 20 dollár alatti értékű árucikkek esetén inkább nem kéri vissza a terméket, csak az árát fizeti vissza. Ez a fogyasztói visszajelzések alapján gyakrabban előfordul azoknál az ügyfeleknél, akik rendszeresen rendelnek az online kereskedőtől – írta a Die Welt német magazin. A cég ráadásul sok esetben már akkor visszatéríti a vásárlás összegét - a futárcég által generált igazolás alapján -, mikor a termék még bőven úton van vissza az Amazon valamelyik raktárába.

A lap megkereste az Amazont, amely szerint egyetlen ügyfél sem szereti visszaküldeni az általa megrendelt árut - és várni a pénzére, így megpróbálják a megrendelőknek a lehető legkönnyebbé tenni a visszaküldés mechanizmusát. Nagylelkű stratégiának tűnik, holott józan megfontolás áll mögötte: egyrészt az ügyfelek elégedettebbek, hiszen nem kell kellemetlen köröket futniuk a postán, másrészt az Amazonnak az ilyen kis értékű árucikkeknél olcsóbb veszni hagyni az árucikket, mint kezelni a visszaküldött terméket. Így a konszern elkerülheti az ezzel járó adminisztrációt és a sérült, vagy hibás árucikknél a hulladékkezelési költségeket. A fogyasztóknak sem éri meg kihasználni ezt az üzletpolitikát: az Amazon ugyanis hajlamos kizárni a szolgáltatásból azokat az ügyfeleket, akiknél túlságosan gyakran „sérül” az áru.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.