Magyarországon a hatályos jogszabályok szerint olyan esetekben, amikor egy adott terméknek nincsen hiányossága és rendeltetésszerűen működik, akkor a kereskedőnek nem kötelessége visszafizetni a termék árát csak azért, mert a vevő meggondolta magát, nem tetszik esetleg a termék színe vagy nem jó a mérete.
Azonban nálunk is egyre gyakrabban előfordul, hogy egy kereskedő úgy dönt: önként pénzvisszafizetési lehetőséget biztosít. Ebben az esetben a vállalkozás határozza meg, hogy mennyi ideig vállalja a pénzvisszafizetést, és azt is, hogy milyen termékekre. A cég határozza meg szintén, hogy mik az érvényesítésnek a pontos feltételei. Fontos tudnunk, amennyiben a vállalkozás ilyen pénzvisszafizetési garanciát vállal, akkor azt az általa megadott feltételek szerint köteles teljesíteni.
Ilyen esetekben és a garanciális csere, vagy pénzvisszafizetés esetén is, a kereskedők visszakérik az árukat. Nem úgy az Amazon, amely – bár nem hivatalosan – általában a 20 dollár alatti értékű árucikkek esetén inkább nem kéri vissza a terméket, csak az árát fizeti vissza. Ez a fogyasztói visszajelzések alapján gyakrabban előfordul azoknál az ügyfeleknél, akik rendszeresen rendelnek az online kereskedőtől – írta a Die Welt német magazin. A cég ráadásul sok esetben már akkor visszatéríti a vásárlás összegét - a futárcég által generált igazolás alapján -, mikor a termék még bőven úton van vissza az Amazon valamelyik raktárába.
A lap megkereste az Amazont, amely szerint egyetlen ügyfél sem szereti visszaküldeni az általa megrendelt árut - és várni a pénzére, így megpróbálják a megrendelőknek a lehető legkönnyebbé tenni a visszaküldés mechanizmusát. Nagylelkű stratégiának tűnik, holott józan megfontolás áll mögötte: egyrészt az ügyfelek elégedettebbek, hiszen nem kell kellemetlen köröket futniuk a postán, másrészt az Amazonnak az ilyen kis értékű árucikkeknél olcsóbb veszni hagyni az árucikket, mint kezelni a visszaküldött terméket. Így a konszern elkerülheti az ezzel járó adminisztrációt és a sérült, vagy hibás árucikknél a hulladékkezelési költségeket. A fogyasztóknak sem éri meg kihasználni ezt az üzletpolitikát: az Amazon ugyanis hajlamos kizárni a szolgáltatásból azokat az ügyfeleket, akiknél túlságosan gyakran „sérül” az áru.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.