BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Nagy változások a hazai kereskedelmiingatlan-piacon

Mozgalmas évet tudhat maga mögött a 2016-os hazai retail piac a kilátások komoly fellendülést ígérnek az idei esztendőben.

Az elmúlt években növekedés vette kezdetét a retail piacon. A bevásárlóközpontok forgalomnövekedésének köszönhetően fokozódott az érdeklődés a kereskedelmi ingatlanok iránt, és több új befektető is megjelent a piacon. 2015-ben a Savaria Pláza, a Westend és a MOM Park, 2016-ban az Europark bevásárlóközpont, a Mammut, majd Magyarország vezető outletközpontja, a Premier Outlet is új tulajdonosi kézbe került.

Többek között ezek a sikeres tranzakciók járultak hozzá a magyar kereskedelmiingatlan-piac növekedéséhez. A számok is azt mutatják, hogy a 2008-as válság előtti időszakhoz képest komoly fejlődés ment végbe. Míg 2015-ben 745 millió eurós volt a befektetés, addig 2016-ban ez a szám már 1,54 milliárd euróra rúgott.

 [caption id="" align="aligncenter" width="638"]Több tulajdonosváltás volt - Kép: Pixabay Több tulajdonosváltás volt - Kép: Pixabay[/caption]

Új fejezet kezdődött több bevásárlóközpont, köztük a Premier Outlet történetében is: 2016 októberében a Retail Outlet Shopping (ROS) vette át az üzemeltetést. A biatorbágyi outletközpont teljesítménye évek óta töretlen fejlődést mutat: azon kevés piaci szereplők közé tartozik, akik a 2015. március 15-én életbe lépett vasárnapi boltzár ellenére is folytatni tudták a növekedést. (Ez sajnos nem mindenkinek sikerült, tízezer kisbolt múlt ki részben emiatt az intézkedés miatt.)

Az outletközpont 2016-ban az elmúlt 12 esztendő legsikeresebb évét zárta. Míg a hazai non-food kereskedelmi forgalom az elmúlt másfél évben hozzávetőleg 6-7 százalékos gyarapodást realizált, addig a Premier Outlet forgalma csak a negyedik negyedévben a tavalyihoz képest 12 százalékkal, 2014-hez képest pedig 25 százalékkal emelkedett. Ezzel párhuzamosan a biatorbágyi outletközpont bevétele 2011 óta folyamatosan fellendülést mutat: 2014-ben 14,7 százalékkal, 2015-ben 8,1 százalékkal, míg 2016-ban 13,3 százalékkal nőtt.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.