A nagycsütörtök hozta a legnagyobb forgalmat, 15-25 százalékkal is felülmúlta a tavalyi húsvéti időszak legnagyobb árbevételt hozó napját – mondta lapunknak a CBA kommunikációs igazgatója. Fodor Attila kifejtette: a nagypéntek előtti roham a karácsony előtti, december 23-i tolongást idézte az üzletekben. A munkaszüneti nap ellenére idén összességében 10 százalékos pluszbevételt hozott az ünnep. Az áruházlánc tapasztalatai szerint a legtöbben már egy héttel korábban megkezdték az előkészületeket.
[caption id="" align="aligncenter" width="600"] Kép: Reviczky Zsolt[/caption]
Míg az előző években közvetlenül az ünnep előtt inkább csak a friss áruk iránt volt fokozott kereslet, addig idén az utolsó napokban is került még sonka és tojás a kosarakba. Fodor Attila úgy látja, a vásárlók egyre inkább a minőségi termékeket választják, például néhány éve még 50-50 százalékban vitték a hagyományos és a gyors pácolású sonkát, most már viszont 70 százalékuk a hagyományos változatot keresi. A figurás édességeknél pedig a magas kakaótartalmú tejcsokoládék kiszorították a tejbevonós és nugátcikkeket, 70-ről 95 százalék fölé kúszott az arányuk. Maczelka Márk, a Spar kommunikációs vezetője annyit emelt ki, hogy a terveket meghaladóan erős volt a nagycsütörtöki forgalom, a nagyszombati pedig enyhébb.
A Vállalkozók és Munkáltatók Országos Szövetsége (VOSZ) főtitkára szerint is nagycsütörtökre koncentrálódott a húsvéti bevásárlás. Dávid Ferenc azt tapasztalta, hogy nagyszombaton a kisebb településeken nem volt indokolt a meghosszabbított nyitvatartás sem, mert akkorra lecsengett a vásárlási láz. A bolthálózatok azonban felkészültek a munkaszüneti nap előtti és utáni forgalomra, a legtöbb helyen volt elég pénztáros és árufeltöltő, a kasszák előtti sorok is csak elvétve nyúltak elviselhetetlenül hosszúra.
A nagypéntek, illetve a húsvéthétfő tapasztalata alapján a VOSZ főtitkára szerint esetenként különösebb fennakadások nélkül meg lehet szervezni egy négynapos munkahetet, de állandó jelleggel az több ágazatban is beláthatatlan következményekkel járna. A kereskedelem és a vendéglátás terén áthidalható, az ipari termelésben, az intézményi szolgáltatásokban vagy az oktatásban viszont elképzelhetetlen lenne.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.