Balogh Árpád, aki 2007 júliusa és 2008 szeptembere között volt megbízott projektigazgató, elmondta: 2007 végén és 2008 elején készült két szakmai anyag, amelyekben a beruházás leállítását javasolták. Ezt "a szakmailag előnytelennek tűnő" szerződésekkel, valamint "a fúrópajzs és az állomások közötti kapcsolatrendszer" bonyolultságával és szövevényességével indokolták.
[caption id="" align="alignleft" width="600"] Árpád, a DBR Metró Projekt Igazgatóság volt igazgatója Fotó: MTI[/caption]Az anyagok a fővárosi vezetés elé kerültek, de mind a két alkalommal "falakba ütköztek" - közölte.
Balogh Árpád szerint a DBR Metró Projekt Igazgatóság az akkori létszámát, erőforrását és a szakmai "összeállítást" tekintve alkalmatlan volt a projekt lebonyolítására.
Mint arról korábban lapunk is beszámolt, a Fővárosi Önkormányzat, az Alstom és Medgyessy Péter volt miniszterelnök korrupciós érintettségét is felveti az Európai Csalás Elleni Hivatal (OLAF) négyesmetró-beruházásról készített jelentése.
A 452 milliárd forintos négyesmetró-beruházás több mint kétharmada, a gyanú szerint 272 milliárd érintett csalással vagy szabálytalan felhasználással, 167 milliárdot pedig elloptak. A fejlesztéshez 76 milliárd forintot használtak fel a közlekedési operatív program terhére, ebből 59 milliárd volt az uniós támogatás, utóbbit követelheti vissza az Európai Bizottság – ismertette az Európai Csalás Elleni Hivatal négyes metróról készült nyomozati anyagának legsúlyosabb tételeit Csepreghy Nándor , a Miniszterelnökség parlamenti államtitkára.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.