Jóval pozitívabban gondolkoznak jelenlegi helyzetükről és jövőbeli kilátásaikról a hazai vállalkozások, mint azt sokan hinnék; ez derül ki az OTP Business legújabb felméréséből. A teljes magyar vállalati szférára reprezentatív kutatás szerint a hazai cégek 68 százaléka fejlődik, azaz úgy érzi, hogy jó irányba mennek a dolgai, sőt többségük további növekedést is tervez. A pénzügyi válság utáni évek tendenciáihoz viszonyítva egyre pozitívabb a vállalkozások hitelezés iránt tanúsított hajlandósága is. A cégek többsége azt sem zárja ki, hogy banki kölcsönt vegyen igénybe.
A pozitív attitűd ugyanúgy jellemző az akár egy fős mikrovállalkozásokra, mint a 250 alkalmazottnál is többet foglalkoztató nagyvállalatokra. A kérdőívben a pénzügyi döntéshozók - az iskolai osztályzathoz hasonlóan - egy 1-től 5-ig terjedő skálán adhatták meg, hogyan ítélik meg vállalatuk jövőképét, azaz mennyire igaz a cégükre az, hogy jó irányba haladnak a dolgok; a vállalkozások egyaránt átlagosan jó (4,0), vagy jó feletti (4,2) értékeket adtak meg.
Jóval kevesebb cég, mindössze negyedük jellemezte magát stagnáló vállalkozásként, azaz ennyien gondolják úgy, hogy bevételük és alkalmazotti létszámuk tekintetében jelenleg nem a növekedés, inkább a megtartás a célkitűzésük. Még ennél is sokkal kisebb csoport, a pénzügyi döntéshozók mindössze 7 százaléka van azon a véleményen, hogy rosszul megy a cégnek, akár csődbe is mehet a vállalkozás.
„Sokakat meglephet a vállalkozások pozitív helyzetértékelése, mi azonban mindennapi munkánk során is ezt tapasztaljuk” – fűzte hozzá az eredményekhez Csonka Tibor, az OTP Business ügyvezető igazgatója. „Ezért is indult tavaly növekedésnek a vállalati hitelezés, és arra számítunk, hogy ez a trend tartós lesz. Az OTP Business pedig továbbra is elsősorban a dinamikusan fejlődő cégeknek nyújtott finanszírozási megoldásokkal, illetve adminisztratív terheik csökkentésével szeretne hozzájárulni a magyar vállalati szektor fejlődéséhez.”
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.