Alaposan elkülönítették egymástól a franciák a 3008-as és az 5008-as előző nemzedékét, hiszen előbbi a crossoverek, míg utóbbi a kompakt egyterűek mezőnyében harcolt a vásárlókért. Ám már 2013-ban, az 5008-as frissítésekor kezdett körvonalazódni az a tendencia, hogy a hagyományos buszlimuzinok kora leáldozóban van, a legtöbben terepjárós beütésű családi autót szeretnének.
Így történt meg, hogy az 5008-as második nemzedéke szabadidő-autó lett, de úgy, hogy közben megtartotta az egyterűekre jellemző legtöbb belső tulajdonságot. Mindez annak ellenére sikerült, hogy az 5008-as az új 3008-asra épül, tulajdonképpen 70 százalékban azonos a két autó. Ugyanúgy az EMP2-es platform az alapja, de 4,64 méteres hosszával 19 centivel nyúlik túl rajta, más megközelítésből pedig 11 centivel múlja felül az elődöt. A külső méretek fényében meglepő, de a márka ugyanúgy a kompakt szabadidő-autók közé sorolja az 5008-ast, mint a 3008-ast. Ugyanakkor a jövevény nemcsak formai értelemben lóg ki a felsorolásból, hiszen ebből az ötösből az egyetlen, amelyből nincs összkerékhajtású változat.
Cserébe a Peugeot más területeken erős, pontosabban másra helyezte a hangsúlyt. Például a beltér minden túlzás nélkül hozza a prémiummárkák színvonalát. Igényes, puha anyagok borítják a műszerfalat, a kapcsolók finoman működnek, a legapróbb részleten is látszik a gondos munka. A kis méretű kormánykerék, a számos módon konfigurálható műszerfal és a vezető felé fordított, billenőkapcsolókkal ellátott középkonzol sajátos hangulatot teremt – a ma kapható francia autók közül az 5008-asnak (és a 3008-asnak) a legigényesebb a beltere.
Aki viszont csodát vár attól a ténytől, hogy nagyobb a kiindulási alapnál, kicsit csalódni fog. A harmadik sor jó szívvel csak gyerekeknek ajánlható, pedig a középső ülések sínen csúsztathatók, tehát variálhatunk a lábtérrel. Lehet, hogy a 3008-ashoz képest hátul bőségesebb a lábaknak jutó hely, de itt három egyforma önálló ülés mellett döntöttek, amelyek korántsem annyira kényelmesek, a hosszú távon való komfortos utazáshoz túl kicsik. Ennek oka nyilvánvaló: csak így tudták megoldani, hogy teljesen elrejthetők legyenek a középső sor székei. A harmadik sor ülései pedig nemcsak süllyeszthetők, hanem ki is vehetők. Ami a csomagtartót illeti, ötüléses kialakításban 780 literes a tér, de ha hétülésesként használjuk az autót, akkor is marad használható méretű rakterünk.
Vetélytársaitól nem csak az összkerékhajtás hiányában különbözik az 5008-as. A motorpalettán háromhengeres egységet is találunk, a bázismodellben az 1,2 literes, turbós benzines 130 lóerőt teljesít. Az 1,6-os turbós benzines bevezetéséről csak később dönt az importőr, de ettől függetlenül is biztos, hogy a dízelek viszik a prímet, az 1,6-os 100 vagy 120, míg a 2,0 literes 150 vagy 180 lóerővel áll majd rendelkezésre. Utóbbi a GT topmodellnek van fenntartva, és meg kell hagyni, hogy a 400 Nm-es nyomatékú gázolajos tökéletesen passzol a típushoz. Belülről egyáltalán nem zavaró a kívülről jól hallható dízeles kerregés, miközben menettulajdonságai a komótosan kapcsolgató automatikus váltó ellenére is megnyerők.
A kizárólag hatfokozatú, automatikus erőátvitellel létező csúcsváltozattal autózva a futóművel nem voltunk teljesen elégedettek, rossz minőségű úton egyszerűen botladozik, ami még akkor is bosszantó, ha tudjuk, hogy a mai SUV-kat nem nehéz körülményekre találták ki. Egyébként pontosan tartja az íveket és semlegesen fordul, ha pedig átkapcsolunk Sport üzemmódba, a volán közvetlensége és a gázpedál érzékenysége is fokozódik. A futómű és az egész autó felépítésének ismeretében inkább marketingfogásnak (és a 4 x 4-es hajtás pótlékának) tűnik a több Peugeot-ból ismert GripControl rendszer, mely lényegében egy több üzemmódot felvonultató, a szokásosnál okosabb kipörgésgátlónak tekinthető. Nagy kérdés az is, hogy a lejtmenetvezérlőre miért van szükség egy ilyen kocsiban, elvégre nem egy kemény terepjáró.
Az extralistát illetően nincs szégyenkeznivalója az 5008-asnak, hiszen full LED-es fényszóró, automatikus vészfékező, sávelhagyás-figyelő rendszer és automata távfény is elérhető hozzá. A 3008-asból kiindulva itt is a magas és a csúcsfelszereltségű változatok ígérkeznek a legnépszerűbbeknek. Természetesen az 5008-as kapcsán nem megalapozatlan a márka optimizmusa. A 208-as óta nem volt olyan sikeres modellbevezetésük, mint a 3008-assal, ezt a hullámot pedig a nagy testvérrel is biztosan meg tudják lovagolni.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.