Az OTP SZÉP-kártyásai az első negyedévben tavalyhoz képest 11 százalékkal, 1,3 milliárd forinttal költöttek többet. Az eredményhez nagyban hozzájárult a húsvéti hosszú hétvége, amikor a kártyabirtokosok naponta átlagosan mintegy 240 millió forintot szántak pihenésre vagy feltöltődésre.
Az OTP SZÉP-kártya birtokosainak még 2,5 milliárd forintnyi 2015-ös juttatást kell felhasználniuk május végéig – közölte a bank a Világgazdasággal. Ahhoz, hogy ne maradjon 2015-ben feltöltött pénz a pénzintézet által kibocsátott SZÉP-kártyákon, napi 71 millió forintot kellene a szállás, vendéglátás és szabadidő zsebből elkölteni. Idén pünkösd nem májusra, hanem június első hétvégéjére esik, ezért akkor a 2015-ben feltöltött pénzeket már nem lehet felhasználni. A pihenőkártyákról el nem költött pénzt visszautalják a munkáltatóknak vagy jogutódjuknak.
Az MKB Bank 34 ezer SZÉP-kártyáján több mint 498 millió forint van, amelyet a kártyabirtokosok még nem használtak fel – közölte lapunkkal az MKB. A bank szerint minden esély megvan arra, hogy az ügyfeleknek küldött figyelemfelhívások célba érnek, és a hamarosan lejáró összegeket a kártyatulajdonosok felhasználják. A tavalyi első negyedévhez képest március végéig a munkáltatók 8 százalékkal több pénzt utaltak át a SZÉP-kártyákra, az utalások összege meghaladta a 4,5 milliárd forintot. Az előző év ugyanezen időszakával összehasonlítva a felhasználás mértéke 5 százalékkal emelkedett, összege 2,7 milliárd forint volt.
A K&H Banknak jelenleg több mint 140 ezer SZÉP-kártyása van. A 2015-ös feltöltések körülbelül egy százalékát nem használták fel április közepéig. A SZÉP-kártya-birtokosok – a másik két pénzintézetnél tapasztaltakkal ellentétben – nem költöttek több pénzt pihenésre, mint a korábbi év azonos időszakában – tudtuk meg a K&H Banktól.
2016-ban egyénként valamivel több, mint egymilliárd forint maradt a SZÉP-kártyákon. 2015-ben pedig 910 millió forintot nem költöttek el a kártyatulajdonosok.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.